Tylny panel
obejmuje nie
tylko dwie pary
zacisków przyłączeniowych,
lecz
także "hebelki"
systemu "Bias
Technology" .
Jeden z przełączników
uruchamia
polaryzację, drugi
służy do sprawdzenia,
czy zasilająca
system bateryjka
(CR2023
- instalowana
z zewnątrz, widoczna
pomiędzy
przełącznikami)
nie wyczerpała się.
1 / 5 Następne
Zwrotnica Compassa 1.6 zajmuje
dużą płytkę nie tyle ze względu
na swoją skomplikowaną budowę
(chociaż do najprostszych też nie
należy), ale z powodu zastosowania
dużych, wysokiej klasy elementów.
Wszystkich siedem kondensatorów
to firmowe polipropyleny, a obydwie
cewki są nie tylko powietrzne, lecz
dodatkowo nawijane tzw. drutem
Litza (splot siedmiu cieńszych drucików).
Do tego czyściutki montaż.
2 / 5 Następne
Filtry uzupełnione
są autonomicznym układem,
którego pełna nazwa brzmi "Bias
Technology About Avoiding The Dynamic
Invalidation Of The Capacitor", a działanie
polega na przyłożeniu do kondensatora
w filtrze głośnika wysokotonowego niewielkiego
napięcia stałego. Ten egzotyczny układ
nie wprowadza żadnych zmian w mierzonej
charakterystyce przetwarzania, ale wcale nie
podważa to jakiegokolwiek jego wpływu na
brzmienie, gdyż może on dotyczyć zjawisk
w skali mikrodynamicznej.
3 / 5 Następne
Przetworniki są już mniej oryginalne, chociaż całkiem
przyzwoite. Pochodzenie nisko-średniotonowego trudno
ustalić, wysokotonowy to klasyczny Model MDT29. Już
w swojej kolejnej konstrukcji Xindak stosuje głośniki
doskonale znane amatorom DIY, zresztą całe monitory
przypominają trochę robotę hobbistyczną
- z prostymi i solidnymi obudowami,
niezwykłą dbałością o elementy
zwrotnicy oraz przetwornikami
z różnych źródeł
zaopatrzenia.
4 / 5 Następne
Xindak, w odróżnieniu od Dynaudio, Focala
i Mission, nie rozwinął (na razie) produkcji
własnych przetworników, ale zaopatruje się
u renomowanych specjalistów. Morel, obok
Dynaudio i Scan-Speaka, jest znany głównie
z 28-mm jedwabnych kopułek.
5 / 5 Początek