Dolna część frontu
"podąża" za profilem tuby
i kończy się ładnie zaakcentowaną
maskownicą; plastikowe
nóżki są zbyt delikatne, warto
je wymienić na solidniejszy
cokół albo przygotować mocowanie
kolców bezpośrednio w dolnej ściance.
1 / 8 Następne
Niezwykły kształt obudowy dobrze pasuje do "profesjonalnego"
wyglądu wysokotonowej tuby. Okleina
na modelach serii Studio 5 nie jest luksusowa (drewnopodobna),
lecz w wersji czarnej dobrze pasuje
do awangardowego charakteru
produktu.
2 / 8 Następne
Membrany nisko-średniotonowe
"pokazują" biały kolor, znany
z głośników JBL-a już od wielu lat...Cieszy odlewany kosz i silny układ
magnetyczny (dodatkowy pierścień
wprowadza częściowe ekranowanie),
ale - co ciekawe - w żadnym miejscu
jego konstrukcji nie widać wentylacji
chłodzącej cewkę. Może dlatego bas
jest taki dobry?
3 / 8 Następne
Zaskakująco rozbudowany układ obsługuje przetwornik
wysokotonowy. To nie tylko filtr górnoprzepustowy,
z pewnością o dużym nachyleniu, ale też zintegrowany
wraz z nim zestaw filtrów korygujących (wyrównujących)
charakterystykę. Filtry pasywne działają jak naczynia
połączone, wpływając na siebie i tworząc jeden
"organizm". Zatem odpowiednie zestrojenie zasadniczego
filtra górnoprzepustowego może silnie
oddziaływać na kształt charakterystyki
w pasmie przepustowym, a dodatkowe
filtry mogą modyfi kować zbocze
w kierunku pasma zaporowego
4 / 8 Następne
Wspólny fi ltr obydwu przetworników nisko-średniotonowych -
w sumie dość prosty (3. rzędu, ale bez korekcji); Studio 580 to
elektrycznie układ dwudrożny, choć akustycznie nietypowy.
5 / 8 Następne
Tunel
bas-refl eks
w JBL-ach zwykle
nie jest długi
- konstruktorzy
tej firmy nie
forsują niskiego
dostrojenia
obudowy, a mimo
to uzyskują ładną
charakterystykę
niskich częstotliwości.
I wysoką
efektywność, która
jest bardzo istotna
w instalacjach
profesjonalnych.
6 / 8 Następne
Koncentryczne przetłoczenia na membranie,
zgodnie z teorią, porządkują jej "dzielenie się",
zmniejszając zniekształcenia w zakresie średnich
częstotliwości.
7 / 8 Następne
We wlocie tuby widać drobniutką siateczkę, charakterystyczną
dla profesjonalnych przetworników tubowych,
a nie "utubionych" kopułek. Dość głęboki profi l bi-radial
jest świetnie obliczony - wcale nie pogarsza charakterystyk
kierunkowych, a ograniczenie pasma (od góry)
względem klasycznych jednocalowych kopułek jest
bardzo niewielkie; jednocześnie głośnik ten wytrzymuje
bardzo niską częstotliwość podziału (1,5 kHz).
8 / 8 Początek