MUSIC HALL dac25.2

MUSIC HALL
dac25.2

Przetworniki C/A

Roy Hall daje przykład na to, że zamiłowanie do muzyki i sprzętu audio może iść w parze ze zdolnościami biznesowymi. Jest on bowiem nie tylko muzycznym erudytą, ale także właścicielem prężnie działającej firmy dystrybucyjnej oraz producentem.

Przetwornik/wzmacniacz słuchawkowy Music Hall dac25.2 to duże, bardzo solidne urządzenie. Przednią ściankę wykonano z 10-mm płata aluminium, szczotkowanego i anodowanego, w testowanej wersji na czarno (może być też srebrna). Mamy na niej mechaniczny wyłącznik sieciowy, cztery niebieskie diody wskazujące wybrane wejście: koaksjalne, optyczne, USB lub AES/EBU, trzy diody upsamplera: lock - 96k - 192k, gniazdo słuchawkowe duży-jack oraz piękną, moletowaną, metalową gałkę siły głosu wzmacniacza słuchawkowego. W tym przypadku poziom sygnału na wyjściach analogowych nie jest regulowany. Z tyłu - gniazda wyjściowe analogowe RCA i XLR, wejścia cyfrowe USB typ B, XLR, TOSLINK oraz RCA. Jest też gniazdo sieciowe IEC. 

Wewnątrz, na wyjściu w buforze, pracuje lampa, podwójna trioda 6922EH firmy Electro-Harmonix. Sygnał prowadzony jest w postaci niezbalansowanej, a dla wyjść XLR jest symetryzowany (2=hot). Różnica w napięciu maksymalnym między tymi dwoma wyjściami nie jest jednak duża, bo te wynoszą 1,95 V dla RCA i 2,2 V dla XLR. Przed lampą widać pojedynczy układ scalony Burr-Browna OPA2604 w układzie wzmocnienia oraz dwa OPA2134 w konwersji I/U. 

Sygnał z cyfry zamieniany jest w pojedynczym Burr-Brownie PCM1796. To układ 24/192 o wysokiej dynamice 123 dB (teoretycznej) i różnicowym wyjściu. Przed "dakiem" umieszczono asynchroniczny konwerter częstotliwości próbkowania BB SRC4192 (z przełączaną wartością 96 kHz lub 192 kHz), a na wejściu odbiornik cyfrowy Cirrus Logic 8416, przyjmujący sygnały do 192 kHz. Mimo to ustalono softwarowo, że urządzenie przyjmuje sygnały tylko do 96 kHz. Oprócz wejścia USB - to oparto na starym czipie BB PCM2704, którego limit to 16 bitów i 48 kHz. 

Zasilanie opiera się z kolei na znakomitym transformatorze typu R-core, z czterema uzwojeniami wtórnymi - dla części cyfrowej, analogowej i dwoma dla lampy. Są tam też kondensatory Nichicona, w tym z serii Fine Gold. Na wejściu, zaraz za gniazdem OEC, mamy filtr typu "Pi". 

Wzmacniacz słuchawkowy jest maleńki. W całości znalazł się na małej płytce przy przedniej ściance, dokąd sygnał prowadzony jest dość długim kablem ekranowanym z wyjść RCA, a napięcie z zasilacza na płytce. Cały wzmacniacz to tak naprawdę jeden układ scalony NE5532 oraz otwarty, niezbyt wysokiej klasy potencjometr. Wyjście analogowe jest kluczowane hermetycznym przekaźnikiem Takamisawy.

Brzmienie

Choć ostatecznie najczęściej słuchałem ze "192 kHz", to jednak co jakiś czas czułem potrzebę całkowitego wyłączenia upsamplingu. Bez niego dźwięk jest czystszy i nieco bardziej rozdzielczy. Z upsamplingiem "192" dźwięk się wypełnia, znacznie poprawia się głębokość sceny dźwiękowej i plastyka. 

Przy porównaniu z droższymi produktami słychać ten dźwięk jako nieco ciemniejszy, trochę bardziej zdystansowany, wciąż jednak wyrównany, dynamiczny i oparty na świetnym basie. 

Wejście USB pracuje z dość starym, wydawałoby się - kiepskim odbiornikiem. W tym przypadku słychać jednak, że jeśli coś takiego - przynajmniej z materiałem w mp3 i 16/44,1 - gra źle, to w dużej mierze jest to problem aplikacji. Pliki skopiowane z CD grają bowiem z Music Hallem całkiem muzykalnie. Przestrzeń jest spłaszczana, a skraje pasma lekko uśredniane, lecz nie jest źle. 

Wzmacniacz słuchawkowy to element dodatkowy, a nie podstawowy. Najwyraźniej rozbudowane zasilanie pomaga nawet w tak prostych układach. Dźwięk jest dokładny i rozciągnięty.

Parametry

MUSIC HALL dac25.2

  • Produkowany Tak
  • Regulacja wyjścia Nie
  • Wejście cyfrowe AES/EBU,C,O,USB
  • Bity / częstotliwość 24/96
  • Słuchawki Tak
  • Wyjścia analogowe XLR, RCA

Podstawowe dane

  • 2 800 zł

Nasza ocena

  • Wykonanie: Dobre zasilanie i część cyfrowa, a na wyjściu lampa. Tylko USB nieco odstaje.
  • Funkcjonalność: Wszystkie wejścia, wyjścia oraz wzmacniacz słuchawkowy. I wyłączany upsampler.
  • Brzmienie: Poukładane, wyrównane, ale bas potrafi się wyróżnić.
ROKSAN K3 DAC

ROKSAN
K3 DAC

Cena: 7 000 zł

PINK FAUN  DAC 3.32

PINK FAUN
DAC 3.32

Cena: 8 300 zł

MUSICAL FIDELITY M6s DAC

MUSICAL FIDELITY
M6s DAC

Cena: 7 300 zł

Zobacz także
Audio - grudzień 2018

Czytaj bieżący numer na swoim tablecie za darmo!

Tym razem nietrudno wskazać najważniejszy test numeru - to porównanie pięciu wzmacniaczy zintegrowanych, w cenie 7000–9000 zł. Pokazują nie tylko swoją własną kondycję, ale też dobrze demonstrują zmiany wśród ogółu wzmacniaczy. Każdy ma na pokładzie DAC-a, ...

Kup ten numer Zaprenumeruj Przejrzyj

PINK FAUN
DAC 3.32

PINK FAUN  DAC 3.32

Pink Faun wyraźnie specjalizuje się w technice cyfrowej i chce swoje produkty wprowadzać do nowoczesnych systemów siecio...