HP 500 SE możnawyposażyć w opcjonalną płytkę
z przedwzmacniaczem gramofonowym. Możemy
wówczas skorzystać albo z wkładki MM, albo
MC. Możemy też obciąć niskie częstotliwości,
zmieniając krzywą RIAA w tzw. RIAA/EIC.
1 / 11 Następne
Przełącznik wzmocnienia
układu w przedwzmacniaczu
to bardzo przydatna funkcja,
choć rzadko
stosowana.
Pozwala
dopasować
wzmocnienie
do końcówek
mocy i kolumn,
zmniejszając
szum układu.
2 / 11 Następne
Choć urządzenia Octave są
bardzo nowoczesne, jeśli chodzi
o sterowanie i zabezpieczenia,
to jednak wejścia są zmieniane
w mechanicznym
przełączniku.
3 / 11 Następne
Gniazda wyjściowe
XLR poprzedzone są transformatorami
symetryzującymi - przedwzmacniacz ma
budowę niezbalansowaną. Wielopinowe gniazdo obok
służy do podpięcia zewnętrznego zasilacza.
4 / 11 Następne
Zasilacz
to średniej
wielkości, czarna
skrzynka. Kabel łączący
jest dość długi, więc
warto umieścić ją jak najdalej
od przedwzmacniacza.
5 / 11 Następne
Jedna z najnowszych "cudownych broni" lampowego
świata audio - tetroda strumieniowa KT120.
6 / 11 Następne
Wyłącznik sieciowy
jest z boku, w łatwo
dostępnym miejscu.
Przydałaby się
jednak komunikacja
między urządzeniami,
pozwalająca
włączać cały system
w przedwzmacniaczu.
7 / 11 Następne
Zasilacz ma cztery osobne sekcje - dla każdej
z lamp.
8 / 11 Następne
Czteropinowe gniazdo pozwala podłączyć albo
Black Box, albo Super Black Box - z jeszcze
większą pojemnością kondensatorów.
9 / 11 Następne
Do wzmacniacza możemy przesłać sygnał
zbalansowany albo niezbalansowany. Jest też
możliwość odłączenia masy sygnału od obudowy.
10 / 11 Następne
Elementy elektroniczne zamontowano na płytkach
drukowanych. Mimo to sporo w środku kabli - większość z nich
biegnie do zasilacza lub do mikroprocesora.
11 / 11 Początek