GRAŻYNA BACEWICZ

Przygoda Króla Artura

Przygoda Króla Artura

Wykonanie

Nagranie

"Bawiłam się, pisząc operę o królu Arturze - pragnę, aby z kolei słuchacze się bawili" - napisała Grażyna Bacewicz, skomponowawszy komiczną operę radiową, opartą na celtyckich motywach. Autorem libretta był Edward Fiszer, który skorzystał z wydanej wówczas "Legendy o Królu Arturze i Rycerzach Okrągłego Stołu", niezwykle popularnej u nas w latach 50. laureatki nagrody Nobla - Sigrid Undset.

Postać bajecznego króla Celtów i jego przygody wykorzystuje niezliczona ilość autorów, począwszy od benedyktyńskiego mnicha Goffreya w XII w., Henry Purcella, autora opery, aż po Marka Twaina i wspomnianą Undset. Któż zatem nie słyszał o św. Grallu, Lancelocie, Parsifalu, Merlinie, Ekskaliburze czy Guineverze? W operze Bacewicz wybrany jest tylko jeden wątek legendy, a mianowicie zagadki, zadanej królowi Arturowi przez Olbrzyma - czego pragną wszystkie kobiety? Odpowiedź poznają ci, którzy wysłuchają płyty. Zaś sama muzyka? Trudno porównać ten utwór z innymi kompozycjami Bacewicz. Z jednej strony zawiera idiom charakterystyczny dla tej artystki, z drugiej - jest całkowicie odmienna stylistycznie od znanych jej utworów. Chwała Polskiemu Radiu za przypomnienie tego dzieła. Znakomici soliści bawiący się formą i świetny Borowicz.

Barbara Tenderenda
POLSKIE RADIO 2009

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista lipiec - sierpień 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu