BOSTON ACOUSTICS
TVee 26

Na przekór wielkości samej belki, system Boston Acoustics TVee 26 jest sprzedawany w ogromnym, biało-czerwonym pudle (większe ma tylko Paradigm); obudowa zarówno belki, jak i suba to przyzwoite półmatowe tworzywo, na którym nie widać odbitych paluchów, a i kurz jakby się mniej ich trzymał. Front wykonano z perforowanej blachy, całość jest schludna, dyskretna i po prostu nie rani oczu.

Nasza ocena
Wykonanie
Prosta forma wtapia się w tło, funkcjonalne, skromne i schludne.
Laboratorium
Przełączanie pomiędzy trybem muzycznym i filmowym, uczy się sygnałów z innych pilotów, bezprzewodowy subwoofer, ale o ograniczonym zasięgu transmisji.
Brzmienie
Czytelne dialogi na szerokiej scenie, bas mocny, a nawet niski, lecz trochę odsunięty od średnicy. Bardziej filmowe niż muzyczne, a do kina akcji najlepsze w tej cenie.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

To najmniejszy system w tym teście, dedykowany dla odbiorników telewizyjnych o przekątnej ekranu już od 26 cali. Pozwala na dużą swobodę w instalacji - belka jest przygotowana do zawieszania pod ekranem (przy głębokości 7,5 cm, niewiele od ściany odstaje) lub postawienia na półce. Subwoofer przyjmuje sygnał bezprzewodowo (2,4 GHz), więc do szczęścia jest potrzebne tylko gniazdko zasilające i kawałek wolnego kąta na podłodze.

Belka jest zasilana poprzez laptopowy zasilacz 18V/2,0A i - o ile nie wyłączymy jej z premedytacją - to pozostaje w stanie ciągłego czuwania. W miejskim terenie mocno nasyconym sieciami Wi-Fi mogą, choć nie muszą, pojawiać się problemy z przesyłaniem sygnału do suba, a przewodowej alternatywy nie przewidziano (zresztą nie tylko w tym modelu).

W komplecie otrzymujemy kilka drobiazgów, które powinny zaspokoić większość naszych potrzeb: cyfrowy światłowód 1,5 m, przewód audio 1 m zakończony wtykami mini-jack, przejściówkę z 3,5 mm na RCA, szablon do nawiercenia otworów w ścianie i malutki (wielkości karty kredytowej) pilot do sterowania.

Telewizor możemy podłączyć przez światłowód lub w przypadku braku stosownego wyjścia, posiłkować się klasycznymi gniazdami RCA albo wręcz wyjść z gniazda słuchawkowego. Belka ma więc rozsądne minimum trzech gniazd - optyk (można tu w sumie podłączyć dowolne urządzenie, nie tylko telewizor) i dwa wejścia uniwersalne, z czego jedno wzbogacono o trójpozycyjny przełącznik "trim" pozwalający na wstępne ustawienie czułości. Z przodu, w prawym dolnym narożniku, znajdują się podświetlane kolorowymi diodami dotykowe ikonki (bardzo czułe), które można przeprogramować do współpracy z dowolnym pilotem, jakiego używamy w domu.

Subwoofer ma własny włącznik zasilania (chociaż może być pozostawiany w trybie uśpienia, z którego jest wybudzany automatycznie, gdy pojawia się sygnał), pokrętło regulacji głośności i przycisk do „parowania” z belką (urządzenie przychodzi fabrycznie sparowane). Głośnik 6,5-cala wraz z wyjściem tunelu bas-refleks promieniują w dół. Forma prostego prostopadłościanu z lekko nachylonymi ściankami wygląda nieźle. Nóżki zakończono gumowymi stożkami.

Boston Acoustics TVee 26 ma dwa przełączalne tryby pracy - filmowy z dźwiękiem surround oraz muzyczny z klasycznym stereo. Oczywiście lepiej, jeżeli TV podłączymy poprzez światłowód, bo dzięki cyfrowej transmisji zyskujemy dekodowanie dźwięku Dolby Digital 5.1 oraz PCM do 96 kHz/24 bity; nie ma jednak DTS-u. Źródłem dźwięku są dwa 5-calowe głośniki, określane jako HHRT (Hyperbolic High Rigidity Transducer) - mnie on hiperboli nie przypomina, prostokąt z zaokrąglonymi rogami wygląda bardziej na bieżnię wokół boiska.

Odsłuch

Od razu można zauważyć, że pomimo swoich skromnych rozmiarów, belka deklasuje to, co same telewizory mają do zaoferowania. Bardzo czytelne i spójne dialogi, a scena dwa razy szersza, za pomocą pewnej dawki dźwięków odbitych, tworzą w sumie efektowny i naturalny przekaz, choć nie nazywałbym tego jeszcze surroundem czy prawdziwym kinem.

Bas jest zaskakująco głęboki, jeśli uwzględnimy lekkość plastikowej konstrukcji suba, ale na przejściu do średnicy słychać osłabienie, które trochę podkopuje bazę muzyki. Jednak przy ścieżkach filmowych jest to akceptowalne, czasami nawet pożądane, gdyż cały dźwięk staje się lżejszy (mimo siły niskiego basu) i klarowniejszy.

Połączenie bezprzewodowe wymaga komentarza - nie w każdy kąt mojego pokoju sygnał docierał, deklarowany przez producenta zasięg sześciu metrów raczej nie jest osiągalny, ale połowa tego dystansu - na pewno.

- Wymiary belki [mm]: 83 x 800 x 74
- Wymiary subwoofera [mm]: 238 x 266 x 279
- Głośniki 2 x 5" (51 x 127mm)/woofer 6,5"
- Masa [kg]: 2,1 + 3
- Wejścia: Toslink/2 x audio 3,5 mm
- Subwoofer: tak (bezprzewodowy)
- Pasmo [Hz - kHz]: 40-20
- Moc [W]: 150 RMS
- Inne: wieszak zintegrowany/Toslink, audio 3,5 mm/przejściówka na RCA/pilot

Waldemar (Pegaz) Nowak

Parametry
BOSTON ACOUSTICS TVee 26
Produkowany Tak
Zint. odtwarzacz blu-ray Tak
Subwoofer Tak
Bezprzewodowy subwoofer Tak
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
BOSTON ACOUSTICS testy
Ambeo 3D
SENNHEISER
Ambeo 3D
Soundbary

Kiedy wszedłem do pokoju zorganizowanego przez firmę Sennheiser podczas konwencji EISA w Antwerpii, usiadłem mniej więcej pośrodku, i usłyszałem Ambeo 3D w akcji, natychmiast rozejrzałem się na boki. Tam "musiały" wisieć jakieś surroundy, ale jakoś nie mogłem ich dojrzeć... ściany były gołe. A taki bas "nie miał prawa" pojawić się z tej wielkości belki bez pomocy subwoofera, który jednak ukrył się nadzwyczaj skutecznie...

Katch One
DALI
Katch One
Soundbary

Dali KATCH to produkt rasowo skandynawski. Nowoczesny, elegancki, ale nie "przefajnowany", wzorniczo minimalistyczny, funkcjonalnie racjonalny, brzmieniowo wyśmienity. Można nim być zachwyconym, ale też... Nie potrafi "wszystkiego", lecz w ramach jasno określonych kompetencji, działa bezbłędnie.

Signa S1
POLK AUDIO
Signa S1
Soundbary

Soundbary stały się jedną z najważniejszych kategorii sprzętu A/V. Zdobyły w kinie domowym większą popularność niż wielokanałowe systemy głośnikowe i zestawy "z jednego pudełka" i - co ważniejsze - dalej utrwalają swoją pozycję, gdyż przemawiają do klientów wieloma racjonalnymi argumentami i zaletami, a nie płyną tylko na fali sezonowej mody. Rozstawianie pięciu czy siedmiu głośników jest dla wielu amatorów kinodomowych emocji zadaniem, z różnych powodów, bardzo niewdzięcznym, a położenie grającej "belki" pod telewizorem - "ciastkiem z kremem".

Live Sound & Installation październik 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista październik 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu