JBL
Cinema SB400

System przybywa w dwóch kartonach; w tym większym znajduje się istny potwór - znaczy się subwoofer, ale tak potężnego w systemach soundbarowych jeszcze nie widziałem. To raczej system subwoofer plus belka, a nie odwrotnie.

Nasza ocena
Wykonanie
Zwraca na siebie uwagę - belka czarno-szara, a subwoofer potężny.
Laboratorium
Cztery gniazda HDMI, Toslink, mini-jack, Bluetooth, osobne EQ dla belki stojącej i wiszącej. Niedociągnięcia w komunikacji z użytkownikiem.
Brzmienie
Nieprawdopodobnie bogaty bas, a do tego dźwięk obszerny, swobodny, bardzo efektowny. Kinowe mistrzostwo w tym zakresie ceny.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Belka jest klasyczna i ma ładne proporcje. Ma wykręcane nóżki podklejone gumą, która zapobiega przesuwaniu się po meblu. Ponieważ nóżek nie można przesunąć, a umieszczono je na samych końcach belki, więc może się okazać, że nie na każdym mebelku podtelewizorowym znajdą dla siebie oparcie. Front belki, dzięki zmyślnemu projektowi, tak załamuje na krawędziach światło, że wygląda, jakby była ona jeszcze delikatniejsza.

Zwykle znajomość z każdą nową belką zaczynam od zajrzenia jej pod ogon, czyli do gniazdek - tu mamy pełny wypas, który pozwoli nam na podłączenie do systemu poprzez belkę wszystkich tych urządzeń korzystających z HDMI, dla których zaczyna brakować miejsca z tyłu telewizora - są 3 wejścia HDMI plus wyjście HDMI z ARC, a na dodatek wejście optyczne i analogowy mini-jack. Obok umieszczono przycisk do parowania bezprzewodowego połączenia z subwooferem i niewielki przełączniczek z oznaczeniem EQ.

JBL przygotował dwie odmienne charakterystyki częstotliwościowe, zależnie od tego, czy on wisi, czy stoi przed telewizorem. Ciekawostką z innego gatunku jest możliwość strumieniowania utworów przez Bluetooth, ale na pilocie nie ma przycisku wybierającego tryb bezprzewodowy - jest to chyba pierwszy przypadek, gdy trzeba się przespacerować do samego urządzenia, bo tam umieszczono przycisk Bluetooth. Na pilocie jest za to przycisk Bass Boost, dorzucający do pieca niskich częstotliwości.

Subwoofer

Subwoofer w systemie JBL Cinema SB400 jest solidny (ponad 10 kilogramów to może i nie rekord świata, ale wśród takich zestawów...), ma poważny głośnik i zestaw regulacji jak na prawdziwy subwoofer przystało - wzmocnienie, filtrowanie (40-200Hz), przełącznik fazy, dodatkowo przycisk parowania i włącznik.

O ile idea ustawienia łagodnego przejścia pomiędzy zakresami odtwarzanymi przez belkę a subwoofer wydaje się zrozumiała, o tyle ustawienie widełek regulacyjnych już od 40 Hz nie jest typowe dla takiego systemu; natomiast najlepszym sposobem, żeby ustalić, czy trzeba odwrócić fazę, jest posłuchanie dobrze nam znanych nagrań i ocena, czy perkusja ma dobrego kopa; wybieramy to ustawienie, w którym brzmi mocniej, a jeżeli brzmi za mocno, to przyciszamy lub obniżamy częstotliwość filtrowania. Tak, szanowni Państwo, spada na was wielka odpowiedzialność podjęcia jakiejś decyzji, a to są najtrudniejsze momenty w życiu Kowalskiego, przyzwyczajonego do stuprocentowych "gotowców".

Wybór funkcji objawia się krótkotrwałym mignięciem (na biało lub pomarańczowo) diody podświetlającej przycisk, którego z kanapy nie widać; o tym, które źródło jest aktywne, w ogóle nie można się dowiedzieć poza metodą prób i błędów (jeżeli telewizor jest podłączony przez HDMI, to na ekranie wyświetla się OSD, ale jeżeli używamy światłowodu, to już nie). I jeżeli chcemy posłuchać samej muzyki, trzeba popykać przyciskami na pilocie i usłyszeć, kiedy na wejściu audio jest stereo. W komplecie znalazłem wieszak, przewód audio RCA-mini-jack 3,5 mm, światłowodowy Toslink oraz pilot.

Odsłuch

Odsłuchy prowadziłem według... gabarytów, więc JBL Cinema SB400 z uwagi na suba był słuchany jako ostatni. Próby nie były długie, gdyż już po kilku fragmentach miałem odpowiedź na wszystkie istotne pytania. Końcówka filmu "Incepcja" - gwałtowne zmiany scen i ich charakteru: od czystych dialogów przez dialogi nałożone na silne efekty w tle, plus wybuchy podcinające masywne konstrukcje, plus przelatujące krople wody. Było wybornie i bardzo czytelnie, skóra na kanapie wibrowała w czasie eksplozji, a odłamki ze świstem przelatywały przez pokój.

W całym teście tylko jeszcze jedna belka potrafiła podobnie realistycznie "rzucać" przedmiotami. Czego natomiast nie było słychać? Ani dzwonka do drzwi wejściowych, ani gwałtownego dobijania się żony z zakupami po ich drugiej stronie.

Przełączenie na muzykę wcale nie rozczarowało. Są w tym teście modele lepsze pod względem designu i funkcjonalności, ale JBL Cinema SB400, mimo kilku niedoróbek (np. pilot, sterowanie, za szeroko rozstawione nogi) jest moim faworytem, jeśli brać pod uwagę relację jakości do ceny. A tym bardziej - jakości dźwięku do ceny.

- Wymiary belki [mm]: 95x1100 x 64
- Wymiary subwoofera [mm]: 355 x 329 x 320
- Głośniki 2 x 1" wysokotonowe + 4 x 2,25" średniotonowe/8" niskotonowy
- Masa [kg]: 3,3 + 10,5
- Wejścia: 3 x HDMI in/HDMI out (z ARC)/T oslink/mini-jack/Bluetooth
- Subwoofer: tak (bezprzewodowy)
- Pasmo [Hz - kHz] 38-20
- Moc [W] 2 x 60 + 100
- Inne wieszak/RCA-mini-jack 3,5mm/Toslink/pilot

Waldemar (Pegaz) Nowak

Parametry
JBL Cinema SB400
Produkowany Tak
Zint. odtwarzacz blu-ray Tak
Subwoofer Tak
Bezprzewodowy subwoofer Tak
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
JBL testy
Ambeo 3D
SENNHEISER
Ambeo 3D
Soundbary

Kiedy wszedłem do pokoju zorganizowanego przez firmę Sennheiser podczas konwencji EISA w Antwerpii, usiadłem mniej więcej pośrodku, i usłyszałem Ambeo 3D w akcji, natychmiast rozejrzałem się na boki. Tam "musiały" wisieć jakieś surroundy, ale jakoś nie mogłem ich dojrzeć... ściany były gołe. A taki bas "nie miał prawa" pojawić się z tej wielkości belki bez pomocy subwoofera, który jednak ukrył się nadzwyczaj skutecznie...

Katch One
DALI
Katch One
Soundbary

Dali KATCH to produkt rasowo skandynawski. Nowoczesny, elegancki, ale nie "przefajnowany", wzorniczo minimalistyczny, funkcjonalnie racjonalny, brzmieniowo wyśmienity. Można nim być zachwyconym, ale też... Nie potrafi "wszystkiego", lecz w ramach jasno określonych kompetencji, działa bezbłędnie.

Signa S1
POLK AUDIO
Signa S1
Soundbary

Soundbary stały się jedną z najważniejszych kategorii sprzętu A/V. Zdobyły w kinie domowym większą popularność niż wielokanałowe systemy głośnikowe i zestawy "z jednego pudełka" i - co ważniejsze - dalej utrwalają swoją pozycję, gdyż przemawiają do klientów wieloma racjonalnymi argumentami i zaletami, a nie płyną tylko na fali sezonowej mody. Rozstawianie pięciu czy siedmiu głośników jest dla wielu amatorów kinodomowych emocji zadaniem, z różnych powodów, bardzo niewdzięcznym, a położenie grającej "belki" pod telewizorem - "ciastkiem z kremem".

Live Sound & Installation październik 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista październik 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu