Cokół nieco
większy od podstawy
samej kolumny i lekko od niej
odsunięty daje zarówno lepszą stabilność,
jak i trochę wizualnej lekkości.
1 / 7 Następne
Głośnik wysokotonowy, choć ma nieco większą - niż
standardowa - powierzchnię membrany, filtrowany
jest typowo (tutaj częstotliwość podziału to ok.
3 kHz). Charakterystyczny dla Cabasse jest też
materiał membrany (Kaladex) i krótka tubka.
2 / 7 Następne
Głośnik średniotonowy ma konstrukcję bardzo
podobną do niskotonowych i jest niewiele mniejszy
(15 cm), mimo to zamknięto go w bardzo małej komorze
(dwa-trzy litry) i odfiltrowano górnoprzepustowo
bardzo wysoko (częstotliwość podziału - 900 Hz).
3 / 7 Następne
Obudowa Alderney nie bije rekordów wyrafinowania, jednak i ona
ma swoje smaczki, a okleina, choć drewnopodobna, też jest przyjemna.
Maskownica trzyma się na ukrytych magnesach.
4 / 7 Następne
Ani kosze, ani układy magnetyczne niskotonowych i średniotonowego
nie mają otworów wentylacyjnych, obecnie szeroko stosowanych
w głośnikach innych firm; głośnik średniotonowy (z lewej) wygląda
bardzo podobnie do niskotonowego.
5 / 7 Następne
Zwrotnicę udało się
zmieścić na jednej małej
płytce, bezpośrednio
na terminalu przyłączeniowym;
Cabasse
konsekwentnie stosuje
małe elementy, unikając
cewek powietrznych
nawet przy niskich
indukcyjnościach.
6 / 7 Następne
Przetworniki podobne jak obudowa - mocne i mało fi ligranowe,
z odlewanymi (ale nieprofi lowanymi aerodynamicznie) koszami
i dużymi magnesami. Głośnik wysokotonowy nie ma puszki
wytłumiającej, która wraz z większą membraną pozwoliłaby
uzyskać jeszcze niższą częstotliwość
rezonansową i szersze pasmo.
7 / 7 Początek