Zamiast agresywnych, wyraźnych
krawędzi, w widoku z góry
dominują łagodne łuki - płynne
przejście między ściankami bocznymi
a maskownicą. Sam głośnik
wysokotonowy jest zasłonięty przez
nową maskownicę, ale na widoku
pozostała część jego ozdobnej
oprawki. Też ładnie.
1 / 5 Następne
Głośnik pracujący jako średniotonowy ma
lżejszą, niż głośniki niskotonowe, centralną
część membrany, jednak być może nie jest
to ściśle wyspecjalizowany przetwornik
średniotonowy (chociaż tak jest fi ltrowany),
lecz uniwersalny przetwornik nisko-średniotonowy,
jaki znajduje się w konstrukcjach
dwudrożnych oraz dwuipółdrożnych serii
Chorus 700.
2 / 5 Następne
Tak jak głośnik średniotonowy,
tak i niskotonowe mają membrany
poliglasowe, w tym przypadku z dużymi,
usztywniającymi nakładkami przeciwpyłowymi.
Dwie niskotonowe "18-tki" to
dzisiaj bardzo częsty widok w układach
trójdrożnych, większe głośniki i w innej
liczbie pojawiają się znacznie rzadziej.
3 / 5 Następne
Samo gniazdko,
pojedyncze i w plastikowej
oprawce, emocji
nie wywołuje, ale warto
zwrócić uwagę na napis
na tabliczce: "Made in
France". Projektowaniem,
jak i produkowaniem we
Francji, firma chwali się
jeszcze bardziej na swojej
stronie internetowej. I faktycznie,
produkcja kolumn
w Europie staje się czymś
niezwykłym, a co dopiero
we Francji...
4 / 5 Następne
"Odwrócona" kopułka
ze stopu aluminiowo-magnezowego
to obecnie
najpowszechniej
stosowany
przez Focala typ
tweetera; kopułki
berylowe wciąż
kosztują znacznie
drożej i pojawiają
się w konstrukcjach
najwyższych serii,
ale według producenta,
Al/Mg swoimi
parametrami
niewiele ustępuje
berylowemu. Oczywiście
przeczytamy
to w opisie Chorusów,
a nie Utopii.
5 / 5 Początek