Wspólne cechy kabli wynikające z zastosowania opatentowanej konstrukcji OptimiZ™ umożliwiają bezproblemowe łączenie kabli z różnych serii przy zachowaniu ogólnego charakteru muzyki. Podstawowy balans tonalny kabli jest bardzo podobny, a zmiany polegają głównie na tym, że im lepszy kabel, tym lepsze brzmienie.
Kable przeszły długą drogę, odkąd po raz pierwszy uznano, że mają duży wpływ na brzmienie systemu audio. Mogliśmy usłyszeć o złotych proporcjach, dielektrykach powietrze/próżnia, skrzynkach sieciowych, egzotycznych materiałach, itd.
Czy technologia kablowa ma znaczenie? Inżynierowie firmy Kubala•Sosna uważają, że nieszczególnie. Jak to możliwe?
Kiedy inżynier zaczyna projektować kabel audio, musi wziąć pod uwagę materiał przewodnika, liczbę żył, ich grubość, całkowitą grubość wszystkich żył, liczbę wiązek, geometrię przewodników, odstępy między przewodnikami, materiały dielektryczne, grubość dielektryka, ekranowanie i wiele innych cech.
Brzmienie kabla jest wynikiem zastosowania całego "przepisu" i zależy od wszystkich powyższych czynników, a nie tylko od jednego lub dwóch z nich. Tak więc wiedza, na przykład, czy kabel jest miedziany, czy srebrny, nie powie nam niczego o jego brzmieniu (bez względu na to, czego się spodziewamy po każdym z tych materiałów). Aby poznać brzmienie kabla, trzeba go posłuchać.
Źródło: Audio System