Producent wyraźnie nawiązuje tutaj stylistyką do włoskiego wzornictwa przemysłowego z przełomu lat 60. i 70., wyposażając kolumny Chario Belong w zaokrąglone obudowy o gładkiej, białej powierzchni. Korpus ukształtowany z tworzywa o nazwie Corian, zwanego także "sztucznym kamieniem", uzupełniono od góry i dołu eleganckimi panelami z litego drewna. To pierwsze tworzywo składa się w 2/3 z poliakrylanu i wodorotlenku aluminium oraz w 1/3 ze szkła akrylowego i charakteryzuje się bardzo dużą sztywnością, sprężystością, homogeniczną strukturą wewnętrzną, odpornością na ścieranie oraz brakiem wrażliwości na oddziaływanie światła słonecznego i środki czyszczące, będąc jednocześnie tworzywem bardzo lekkim.
Proces produkcyjny polega na wygięciu pojedynczego arkusza w żądany profil, a następnie zespoleniu końców pod działaniem wysokiej temperatury. Dzięki temu uzyskuje się obudowę bez ścianek równoległych i ostrych krawędzi. Jeśli chodzi o przetworniki, inżynierowie Chario opracowali specjalnie dla tej konstrukcji całkiem nową jedwabną kopułkę o średnicy 32 mm. Głośnik nisko-średniotonowy o średnicy 13 cm ma znaną ze szczytowych konstrukcji Chario membranę z pianki Rohacell. Przetwornik ten pracuje w obudowie bass-reflex o wysokim strojeniu.
Obydwa głośniki są wyposażone w najnowsze magnesy neodymowo-ferrytowo-borowe. Pasmo podziału wynosi 1.55 kHz, obydwa filtry mają zbocza czwartego rzędu.
Odwrotne ułożenie z tweeterem na dole i lekkie odchylenie obudowy do tyłu nawiązuje do topowych monitorów z serii Academy - Sonnet. Producent Chario Belong deklaruje 8-omową impedancję znamionową i efektywność na poziomie 87 dB, rekomendując do współpracy wzmacniacze o mocy do 100 W na kanał. Co ciekawe, konstrukcja jest wyposażona w ażurowe, stalowe podstawki zamontowane na stałe.
Podana cena jest ceną za parę. Monitory Chario Belong występują tylko i wyłącznie w połyskliwej bieli, z orzechowymi panelami oraz podstawkami lakierowanymi na czarno.
Źródło: Nautilus