czerwiec 2022

Numer 6
Edytorial

ZNOWU MOŻNA POMARUDZIĆ

Większość z nas, wyposzczona pandemiczną przerwą, przyjęła monachijski High-End co najmniej z satysfakcją. Przede wszystkim z ulgą, że w ogóle się odbył, chociaż nie zawsze z ekscytacją.

W tym czasie nie dokonała się żadna techniczna rewolucja, a Monachium nie jest wylęgarnią pomysłów, lecz obrazem sytuacji na rynku. Ważne imprezy do pewnego stopnia nakręcają koniunkturę (gdyby nie miały takiego wpływu, nie miałyby dla wystawców sensu), producenci naginają do ich kalendarza swoje premiery, jednak takiego znaczenia nie należy przeceniać – imprezy nie wkręcają naszej branży na dwa razy większe obroty. A nawet gdyby miały taką moc, to nie objawiłaby się ona na tej edycji – jeszcze pół roku temu nie było pewne, że się odbędzie, a w takim czasie można było co najwyżej przywieźć to, co już wcześniej miało się w planach.

Podobne zarzuty spodziewam się usłyszeć pod adresem naszego Audio Show, o którym już wiadomo, że odbędzie się 28–30 października. Zgadzam się, że High-End 2022 nie był przełomowy prawie pod żadnym względem. Poza jednym – wykazał trwałość idei wystawy, przeszedł próbę, jakiej wcześniej nie było.

Wcale nie czułem tak długiej przerwy – jakbym poprzedni raz był w Monachium nie trzy lata, ale rok temu... Przez ten czas tyle się wydarzyło, ale w Monachium jakby czas się zatrzymał. Dlatego nie byłem ani trochę zawiedziony umiarkowaną liczbą sensacyjnych, nowych urządzeń – nigdy nie było ich więcej niż modeli już znanych, czasami pokazywanych n-ty raz.

Wśród wystawców i dziennikarzy panowały dobre nastroje, a nawet jeżeli optymizm był trochę naciągany, to właśnie dla koniunktury jest lepszy niż marudzenie. Impreza, mimo że mniejsza niż poprzednie, w pewien sposób na tym skorzystała.

Była to trochę podróż w czasie – do epoki, gdy w audio i ogólnie w elektronice panował sojusz transatlantycki z Japonią, a reszta świata… była Trzecim Światem. Taki stan rzeczy nie potrwa długo, ale przynajmniej w tym roku można było odpocząć, a co będzie za rok lub dwa… To przecież ogromna niewiadoma.

Zobacz więcej
Spis treści
  • 6 Aktualności
  • 73 HIGH END MONACHIUM 2022
HI-FI
  • 17 Słuchawki 2500–3000 zł
  • 18 Audio-Technica ATH-WP900
  • 22 Beyeredynamic AMIRON HOME
  • 26 HiFiMAN EDITION XS
  • 30 Monoprice MONOLITH M1570
  • 34 Ultrasone SIGNATURE NATURAL
  • 37 Odtwarzacz CD + wzmacniacz zintegrowany 7000–9000 zł
  • 38 Denon DCD-900NE + PMA-900HNE
  • 46 Rotel CD14 MKII + A14 MKII
HIGH-END
  • 54 Audio Research REFERENCE 6SE + 160S
MUZYKA
  • 66 Album miesiąca
  • 67 Jazz i okolice
  • 70 Rock i okolice
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta kwiecień 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio kwiecień 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu