FUTURE FOLK

Zbacowanie

Zbacowanie

Wykonanie

Nagranie

Nieżyczliwi porównują twórczość Future Folk do tego, co robi Gooral. Nie wiem, czy słusznie, bo mimo że Stanisław Karpiel-Bułecka grał w jego zespole, to w swoim projekcie zajmuje sie czymś zupełnie innym.

Nie żeby nie było punktów wspólnych, ale wolę traktować te rzeczy osobno i starać się nie próbować doszukiwać follow-upu na siłę, tylko z racji na fakt, że można na tym zarobić. Owszem, jest to możliwe, ale trzeba też włożyć wiele serca i talentu w to, aby taką muzykę sprzedać. Nie oszukujmy się - puryści muzyki elektroniczej traktują to w kategorii żartu. Jak i w ogóle łączenie góralskiej nuty z czymkolwiek.

Ja zaś Future Folk lubię. Podoba mi się inny charakter jego twórczości niż wspomnianego do Goorala, poza tym, w obu projektach odnajdziemy inne podejście do pisania przebojowych melodii, refrenów ("Twarda Skała, "Janko", "Dukaty") jak i do samej muzyki.

Gooral eksploruje różne terytoria elektronicznego świata, a trio z Future Folk skupia się na patentach znanych z dubstepu i dźwięków zbliżonych do tego nurtu. Te wooble może i brzmią trochę tanio, tak jak wszystkie przestery, ale w ogólnym rozrachunku Future Folk to moc, a na dobrym sprzęcie materiał zawarty na "Zbacowaniu" brzmi kosmicznie dobrze.

Niestety są wady. Teksty Bułecki (jak i w oryginałach) nie do końca pasują do charakteru zawartości muzycznej, a i miejscami, tam gdzie powinno być podniośle i nostalgicznie ("Holny Wietrze"), jest po prostu nudno. Dlatego uważam, że debiut Future Folk spokojnie można by okroić do ośmiu kompozycji i postawić na wyłącznie typowo koncertowy materiał.

Niestety tak monotonne utwory jak "Pocies Mnie" nie mają żadnej racji bytu, a i "W Murowanej Piwnicy" wolę w wersji pierwotnej. Jednakże, jak mniemam, zestaw góralskich pieśni jest na tyle bogaty, że prędzej czy później panowie wezmą na warsztat coś równie skocznego, co szybko stanie się hitem. Liczę na to, że niebawem sprawdzę ten materiał na koncercie, a póki co odpalam "Janko" i zacieszam. Aż do końca naszego polskiego lata.

Grzegorz "Chain" Pindor
Universal Music Polska 
 

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio grudzień 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu