HARMAN/KARDON
Omni 10+ i Omni 20+

Harman Kardon wywodzi się z nurtu bardziej elektronicznego niż głośnikowego, ale i tam pracują specjaliści (zresztą ci sami, co w JBL-u, bo to "tylko" marki, a ich właścicielem jest ten sam koncern), którzy od dawna gwarantują nam brzmienie warte swojej ceny. W tym roku pojawiły się bezprzewodowe głośniki Harmana z serii Omni+.

Testy porównawcze
Omni 10+ i Omni 20+
JBL
Playlist
Nasza ocena
Wykonanie

Omni 10+

Atrakcyjny kształt kuli, jednokanałowy układ dwudrożny z membraną bierną, przetwornik 24/192.

Omni 20+

Duży, elegancki, wygląda na droższy. System dwukanałowy z układami dwudrożnymi i membranami biernymi, przetwornik 24/192.

Funkcjonalność

Omni 10+

Łączność BT, LAN, WLAN oraz wejście analogowe, konfiguracja za pomocą dedykowanej aplikacji, możliwość połączenia kilku głośników w większy system audio.

Omni 20+

Łączność BT, LAN, WLAN oraz wejście analogowe, konfiguracja za pomocą dedykowanej aplikacji, możliwość połączenia kilku głośników w większy system audio.

Brzmienie

Omni 10+

Zrównoważone, z ładnym basem, swoboda i maksymalna głośność - umiarkowane.

Omni 20+

Nasycone, ciepłe i swobodne. Czyste i naturalne przy umiarkowanym poziomie głośności, na wyższych poziomach mniej wyrafinowane, ale jakoś daje radę.

Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Linia Omni+ jest kontynuacją serii Omni. Koncepcja nie uległa zmianie - to niewielkie głośniki bezprzewodowe stworzone z myślą o łączeniu ich w system multiroom. Testujemy teraz monofoniczny model Omni 10+ oraz stereofoniczny Omni 20+.

Mniejszy Harman Kardon Omni 10+ wygląda szczególnie elegancko - to "grająca kula", podczas gdy Harman Kardon Omni 20+ jest "rozciągnięty". Wzornictwo jest nowoczesne, typowo "Harmanowe", utrzymane w kolorach białym i czarnym. Obydwa urządzenia wykorzystują układy dwudrożne (głośniki nisko-średniotonowe i wysokotonowe), wspomagane przez membranę bierną.

Również w konstrukcjach Omni+ ważną rolę pełnią membrany bierne.

Również w konstrukcjach Omni+ ważną rolę pełnią membrany bierne.

Przetworniki C/A osiągają parametry 24 bit/192 kHz, są więc teoretycznie lepsze niż w Playliście JBL-a. Obudowy wykonano z tworzywa, głośniki zasłonięto maskownicą, panel sterowania pokryto gumą. Wnęka z gniazdami jest w Omni 10+ tak mała, że kable trzeba tam niemalże upychać, a wpięcie standardowej (niezakrzywionej) końcówki mini-jack jest niemożliwe.

Omni+ mogą odebrać sygnał analogowy, łączyć się przez BT, LAN oraz WLAN. Do zarządzania przez sieć przeznaczona jest aplikacja Harman Kardon Controller - ma ona pełnić funkcję naszego "domowego menedżera", umożliwiając strefowe strumieniowanie muzyki między kilkoma Omni (podobnie jak Playlist, jest również wyposażona w odtwarzacz nagrań zapisanych na samym urządzeniu). Możemy też połączyć dwa takie same głośniki Omni+ w większy zestaw stereofoniczny (również w wersji 2.1), a nawet stworzyć system 5.1.

Wszystko działa sprawnie, chociaż zwraca uwagę, że przy podłączeniu sygnału analogowego zauważalne jest opóźnienie względem urządzenia źródłowego. W samym słuchaniu muzyki to nie wadzi, ale na przykład graczom komputerowym, którzy podepną zestaw, będzie przeszkadzać brak synchronizacji.

Dwudrożny układ Omni 10+ - głośnik nisko-średniotonowy i wysokotonowy.

Dwudrożny układ Omni 10+ - głośnik nisko-średniotonowy i wysokotonowy.

Omni+ to także urządzenia wymagające stałego zasilania i jeszcze mniej mobilne od Playlista, bo grubsze i cięższe. Na szczęście załączone kable zasilające są dłuższe od "dżejbielowego" i przeciętnemu użytkownikowi wystarczą.

W stosunku do starej serii Omni, nowa propozycja Harmana to nie rewolucja, lecz raczej ewolucja - zestawy Harman Kardon Omni 10+ i Harman Kardon Omni 20+ prezentują się tak samo jak wcześniejsze modele, są też wyposażone w takie same głośniki i wzmacniacze (o mocy 2 x 25 W w modelu Omni 10+ oraz 4 x 15 W w modelu Omni 20+). Zwiększono rozdzielczość przetworników (wcześniej 24 bit/96kHz) a także dodano łączność LAN. Poza testowanymi tutaj modelami, do serii Omni+ należą również Omni 50+, Omni Bar+, a także Adapt+ – ten ostatni to bezprzewodowy adapter audio HD, który pozwala zaktualizować istniejący już system do transmisji strumieniowej.

Panel sterowania w Omni+ jest podobny jak w JBL-u - tak prosty, jak samo urządzenie.

Panel sterowania w Omni+ jest podobny jak w JBL-u - tak prosty, jak samo urządzenie.

Odsłuch

Nie mieliśmy możliwości przetestowania Omni+ w formie bardziej złożonego systemu, poddaliśmy je ocenie wyłącznie w rolach indywidualnych. Omni 10+ i Omni 20+ brzmią podobnie, obydwa mają mocny bas, ale mniej ekspansywny niż JBL, niezalewający średnich częstotliwości; te są bardziej plastyczne, obecne, zresztą cała charakterystyka jest poprawnie i przyjemnie poukładana, bez przechyłów, wyskoków i dołków, co przejawia się też naturalną spójnością.

Detale wysokich tonów są czytelne i nienapastliwe. Takim nawet dość wyrafinowanym brzmieniem możemy się cieszyć przy umiarkowanym poziomie głośności, zwłaszcza w przypadku Harman Kardon Omni 10+, które z oczywistych powodów "wysiadają" wcześniej od większego brata. Zresztą Harman Kardon Omni 20+ są lepsze również przy cichym słuchaniu, mimo że rozstaw głośników nie jest w nim duży i prawdziwej stereofonii nie dostaniemy, to jednak dźwięk (przy wszystkich tonalnych podobieństwach) jest pełniejszy i wyraźniejszy.

Ostatecznie Omni 20+ mogą pohałasować, ale ich brzmienie nie jest wówczas tak eleganckie, jak przy niskich poziomach, ani tak efektowne, jak z malutkiego JBL-a. W konfrontacji między tymi dwoma produktami zdecydowanie wygrywa Omni 20+.

Wnęka na kable w Omni+ ma trzy wejścia – LAN (nowość w stosunku do poprzednich modeli), mini- -jack oraz na kabel zasilający - a także niewielkie przyciski.

Wnęka na kable w Omni+ ma trzy wejścia - LAN (nowość w stosunku do poprzednich modeli), mini-jack oraz na kabel zasilający - a także niewielkie przyciski.

OMNI 10+

- Komunikacja: LAN, WLAN, BT
- Wejścia: 1 x analogowe mini-jack audio
- Podłączenia: 1 x RJ45 LAN - Wymiary (szer. x wys. x gł.)[mm]: 181 x 166 x 159
- Masa (kg): 1,33
- Jakość plików: 24 bit/192 kHz

Cena: 1100 zł

OMNI 20+

- Komunikacja: LAN, WLAN, BT
- Wejścia: 1 x analogowe mini-jack audio
- Podłączenia: 1 x RJ45 LAN
- Wymiary (szer. x wys. x gł.)[mm]: 260 x 166 x 164
- Masa (kg): 2,13
- Jakość plików 24 bit/192 kHz

Cena: 1500 zł

Kuba Kisiel

HARMAN/KARDON testy
Z2
BOWERS & WILKINS
Z2
Stacje dokujące

Najnowszy produkt Bowers &Wilkins już dwie godziny po wejściu w polski obszar celny rozgrzewał się na moim biurku. Uwielbiam(y) takie exclusivy. Z2 zwiastuje pojawienie się całej rodziny urządzeń wyposażonych w nowe złącze Lightning pod iPhone’a 5 (i inne nowe "Jabłuszka").

DSD500 Cocoon Home
DENON
DSD500 Cocoon Home
Stacje dokujące

Denon wypuścił na rynek dwa wizualnie podobne produkty: przenośnego Cocoona Portable i większego Cocoona Home. Urządzenie jest średnich rozmiarów, lecz ma znaczącą masę (5,4 kg) i jest przemiłe w dotyku, gdy przesuwamy dłonią po rubensowskich kształtach tylnej części obudowy.

OnBeat Venue
JBL
OnBeat Venue
Stacje dokujące

Amerykańska firma ma bardzo bogatą ofertę głośników z dokami do iPodów. Po wzorniczym szaleństwie testowanego poprzednio modelu OnBeat Extreme, bierzemy na warsztat tym razem bardziej kameralny projekt o klasycznej formie - OnBeat Venue.

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu