AVID
Pulsus

Avid - to firma specjalizująca się w gramofonach. Pierwszym przedwzmacniaczem był droższy Pulsare, teraz mamy Pulsusa, a niedługo będzie gotowy "flagowiec", pokazany w formie działającego prototypu na ostatnim Audio Show.

Nasza ocena
Wykonanie
Niepozorna obudowa z zewnętrznym zasilaczem.
Funkcjonalność
Przełączana impedancja wejściowa i pojemność. Gain - tylko trzy pozycje.
Brzmienie
Bliski środek, słodka góra, potężny bas.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Przedwzmacniacz Avid Pulsus zaprojektowano według koncepcji sprawdzonej w Pulsarze: urządzenie podzielono między dwie obudowy (zasilacz i wzmocnienie) i dano użytkownikowi do dyspozycji sporo regulacji, jak impedancja obciążenia (100, 300, 500, 1k ,5k, 10k, 47 kiloomów) i pojemność wejściowa (dotycząca głównie wkładek MM: 100, 200 i 500 pF). Jest też regulacja wzmocnienia, choć tylko w trzech krokach - dla wkładki MM, MC o średnim napięciu wyjściowym (500 μV-3 mV) oraz MC o niskim napięciu wyjściowym (100-300 μV).

Zmiany wprowadzane są miniprzełącznikami DIP, umieszczonymi pod spodem urządzenia - to już odróżnia Pulsusa od bardziej lukususowego Pulsara, w którym regulacje znajdowały się na froncie. DIP-y generalnie nie są wygodne, ale te w Avidzie Pulsus są przynajmniej kolorowe. Obydwie obudowy wykonano ze stalowej blachy z dodatkiem aluminiowego frontu.

W segmencie wzmacniającym jest na nim czerwona dioda, a w zasilającym - dioda i mechaniczny wyłącznik sieciowy. Układ elektroniczny zmontowano na jednej płytce drukowanej w technice przewlekanej - poza jednym układem scalonym SMD. Wyborne elementy bierne to precyzyjne, metalizowane oporniki i polipropylenowe kondensatory ERO/Vishay. Na wyjściu znajdują się dwa duże kondensatory sprzęgające. Wzmocnienie prowadzone jest w dwóch układach scalonych. Przy wysokim wzmocnieniu (MC) sygnał trafia do układu TI OPA2211, a potem do Burr Browna OPA2134. Przy wkładce MM - od razu do tego drugiego. Ładna, czysta budowa z bardzo dobrymi elementami.

Równie porządnie wygląda zasilacz - spory transformator toroidalny z dwoma dużymi kondensatorami filtrującymi i układami stabilizującymi. Napięcie do zasilacza przesyłane jest grubym kablem firmy Belden.

Odsłuch

Dynamika makro jest raczej uśredniana a barwa zawsze po cieplejszej stronie, co tworzy swego rodzaju poduszkę bezpieczeństwa. Wydarzenia z pierwszego planu są jednak bliskie, namacalne. To, że dźwięk ten nie przekracza granicy, za którą jest zamulenie, jest zaletą mikrodynamiki. W przeciwieństwie do rozjaśnienia, to pochodna dobrej rozdzielczości. Mamy więc długie pogłosy, bardzo ładną akustykę wnętrz, a także tworzenie trójwymiarowych brył.

Niski bas jest mocny, wręcz masywny. Z płytami w rodzaju "Electro Pop" Kraftwerka czy "Spiritchaser" Dead Can Dance za pomocą Pulsusa "ruszymy z posad bryłę świata". Na dole pasma przedwzmacniacz Avid Pulsus gra w dość entuzjastyczny sposób, na granicy ekwilibrystyki, i trzeba to wziąć pod uwagę przy budowaniu systemu.

Wojciech Pacuła

Parametry
AVID Pulsus
Produkowany Tak
Typ MM/MC
Zmiana wzmocnienia [W] tak
Zmiana imp. wejściowej tak
Zmiana poj. wejściowe tak
Filtr subsoniczny nie
Zdalne sterowanie nie
Zewnętrzny zasilacz tak
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
AVID testy
REGA Fono MC
Fono MC

Gdyby ktoś niezorientowany w annałach dziejów Hi-Fi spojrzał na całą ofertę Regi, mógłby odnieść wrażenie, że to typowy, wszechstronny producent "elektroniki", który oprócz wzmacniaczy, kolumn czy źródeł cyfrowych, jakby od niechcenia zajmuje się również gramofonami. Jednak znając historię firmy, trudno uwolnić się od świadomości, że analog był, jest i chyba będzie najważniejszy. A dopóki są gramofony, muszą też być przedwzmacniacze gramofonowe.

MUSICAL FIDELITY LX2-LPS
LX2-LPS

Musical Fidelity odświeżył, a nawet rozwinął w ciągu zaledwie kilku miesięcy całą linię przedwzmacniaczy gramofonowych. Najnowsze propozycje to referencyjny Nu-Vista oraz M6 Vinyl (należący do serii M6). Z kolei najtańszym modelem stał się wprowadzony wczesną wiosną LX2-LPS. Ze starszych konstrukcji został jeszcze przedstawiciel serii MX (która zapewne niebawem też się doczeka wymiany), a gdzieniegdzie można jeszcze trafić na niskobudżetowy V90-LPS, oficjalnie już z oferty wycofywany.

PRO-JECT Phono-Box DS2
Phono-Box DS2

Oferta Pro-Jecta to nieprzebrane bogactwo urządzeń i dodatków związanych z płytą winylową. Oprócz samych gramofonów, których są dziesiątki, znajdziemy zarówno wszystkie niezbędne, jak i zbędne akcesoria. Wagi, szczoteczki, płyny... Oczywiście są też przedwzmacniacze gramofonowe – te na pewno są potrzebne - w liczbie kilkunastu modeli! Za najtańszy zapłacimy niespełna 300 zł, cena najdroższego nie przekracza 4000 zł, więc można przyjąć, że wybrany do tego testu Phono Box DS2 plasuje się w połowie hierarchii, a jednocześnie jest najdroższym urządzeniem w tej konfrontacji.

Live Sound & Installation październik 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista październik 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu