ALBRECHT MAYER

In Venice

In Venice

Wykonanie

Nagranie

Pierwszy oboista Berlińskich Filharmoników, Albrecht Mayer, tym razem występuje z zespołem New Seasons Ensemble i prezentuje utwory barokowych kompozytorów weneckich. Rozpoczyna od własnego opracowania "Zimy", jednej z części "Czterech pór roku" Vivaldiego i jego Koncertu obojowego C-dur.

Pozostałe utwory to koncerty obojowe Giovanniego Platti, Aleksandro Marcello, Antonio Lottiego i Tomaso Albinioniego oraz Canzona Benedetto Marcello. Koncert instrumentalny jest formą cykliczną złożoną z trzech części skontrastowanych pod względem tempa i charakteru. Istotą koncertu jest kontrast pomiędzy zespołem orkiestrowym a instrumentem solowym, w tym wypadku obojem.

Określenie "concerto" pojawiło się na początku XVI w. i odnosiło się do współwystępowania różnych głosów wokalnych. Dopiero później, około 1710 r. powstają wirtuozowskie koncerty na instrumenty solo, z improwizowanymi kadencjami. Obój to instrument dęty drewniany, który wykształcił się w połowie XVII w. Początkowo był popularny we Francji, a później rozpowszechnił się w całej Europie Barokowy obój miał odmienny dźwięk od oboju współczesnego, ostrzejszy, bogatszy w wysokie tony. Były oboje altowe, miłosne i myśliwskie. Mayer gra na współczesnym, ale jak gra?

Barbara Tenderenda
DECCA 2008

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista lipiec - sierpień 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu