MARTHA ARGERICH

Argerich Plays Chopin

Argerich Plays Chopin

Wykonanie

Nagranie

Słuchacze podzielą się jak zwykle na tych, którzy uważają, że należy upowszechniać stare, kontrowersyjne nagrania i tych, którzy - dbając o nienaganny wizerunek uznanego artysty - są za tym, aby pozostawić je na zawsze w przepastnych archiwach.

Co do mnie, uważam, że w przypadku takich muzyków jak Martha Argerich warto znać każdy zarejestrowany utwór, kiedykolwiek i w jakichkolwiek by to się odbyło warunkach. Abstrahując od jego muzycznej i technicznej wartości, znajomość tego typu twórczości wzbogaca naszą wiedzę o artyście, jego przemianach i ewolucji. Argerich zarejestrowała kompozycje Chopina w studiach radiowych Berlina i Kolonii w roku 1959 i 1967, czyli dwa lata po pierwszych wygranych konkursach w Bolzano i Genewie oraz dwa lata po Konkursie Chopinowskim, gdzie oprócz I nagrody zdobyła nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie mazurków. Jak wówczas grała Martita, bo tak ją zdrobniale nazywano w tamtych latach?

Czasami nieco histerycznie, gwałtownie, podkreślając swoją nieprzeciętną osobowość i temperament. Jest jednak w jej interpretacjach ogromna dawka pozytywnej energii, piękny dźwięk, logika i inteligencja. Słychać to zwłaszcza w dramatycznej i trudnej konstrukcyjnie Sonacie h-moll. Wspaniała płyta!

DEUTSCHE GRAMMOPHON 2010 / UNIVERSAL MUSIC POLSKA

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio grudzień 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu