Zwłaszcza gdy klient patrzy na nią przez pryzmat estetyki związanej ze stolarską tradycją - a więc z użyciem naturalnych oklein i delikatnym zaokrągleniem krawędzi.
Moda na lakier fortepianowy i ostre kanty dała szanse innym producentom, ale oferta Monitor Audio zawsze znajdzie zainteresowanie, tym bardziej… że i w niej, obok bogatego wyboru fornirów, pojawiło się błyszczące lakierowanie na czarno i biało.
Dotyczy to w pełni serii Silver RX i należącego do niej subwoofera Monitor Audio RXW-12. Wielkością i kształtem wpisuje się on w dominujący schemat w tym teście - to bliski regularnemu sześcianowi prostopadłościan o boku trzydziestu kilku centymetrów i masie nieco ponad 20 kg.
Jak się okazuje, w taką skrzynkę można sensownie "wpasować" różne konfiguracje głośnikowe. Konstruktor Monitor Audio zdecydował się pójść "na całość" i zainstalować największy, jaki mógł tu się zmieścić, 12-calowy przetwornik, napędzany wzmacniaczem w klasie D, o mocy 500 W.
Znamienne jest, że to znowu obudowa zamknięta. Odpowiednio niska częstotliwość graniczna może zostać osiągnięta dzięki "zaprogramowanej" (ew. regulowanej przez użytkownika), korekcji, wzmacniającej najniższe częstotliwości.
Premią za stosowanie obudowy zamkniętej są za to lepsze charakterystyki impulsowe. Regulację górnej częstotliwości granicznej, wraz z przełącznikiem fazy, umieszczono konwencjonalnie - z tyłu - wraz z terminalem przyłączeniowym, ale na górną ściankę, blisko jej tylnej krawędzi, przeniesiono regulację poziomu wysterowania razem z przełącznikiem dwóch trybów equalizacji.
Andrzej Kisiel