Konstrukcje Paradigma znamy z tego, że ich
maskownice są integralną częścią akustycznego
układu przedniej ścianki. Okazuje się jednak, że po
ich zdjęciu wcale jednoznacznie nie pogarsza się
charakterystyka, chociaż się zmienia.
1 / 7 Następne
Materiał głównej, stożkowej części membran
niskotonowych wywodzi się z polipropylenu, ale tutaj
został wzmocniony domieszką węgla. Usztywnia
go też duża - i już na pewno niepolipropylenowa -
centralna nakładka.
2 / 7 Następne
Rzadko już dzisiaj spotykana płyta wiórowa ma dobre
właściwości akustyczne (wysoką stratność wewnętrzną),
ale nie jest tak wygodna w obróbce jak powszechnie
stosowany MDF.
3 / 7 Następne
Naprawdę wyjątkowo duże - jak na głośniki
14-cm - układy magnetyczne mają zarówno
niskotonowe, jak i nisko-średniotonowe;
konstrukcja koszy jest adekwatnie solidna. Od
tej strony głośniki niskotonowe niczym się nie
różnią od nisko-średniotonowego, wszystkie
trzy pracują we wspólnej komorze bas-refleks
i mają podobne udziały w produkcji niskich
częstotliwości.
4 / 7 Następne
Duża łączna powierzchnia otworów
zapewni swobodne (bez kompresji
i turbulencji) działanie układu rezonansowego
nawet przy dużych amplitudach
głośników. Monitor 7 v6 jest,
dzięki pracy trzech mocnych 14-tek i tak
przygotowanemu układowi rezonansowemu
obudowy, najlepiej (w tym teście)
predestynowany do grania głośnego
i dynamicznego, mimo że wcale nie jest
największą konstrukcją.
5 / 7 Następne
Albinos nisko-średniotonowy wygląda niezwykle,
z pewnością też o tym myślano podczas projektowania
6 / 7 Następne
Górny otwór bas-refleks wychodzi z tej samej
komory co dolny; w ten sposób działa jeden układ
rezonansowy obudowy, dostrojony do jednej podstawkowej
częstotliwości, chociaż promieniujący
z różnych miejsc, co w pewnym stopniu może uśredniać
rezonanse pasożytnicze obudowy i rezonanse
powstające w samym pomieszczeniu.
7 / 7 Początek