AUDIO-TECHNICA
ATH-EW9

W katalogach różnych producentów pojawiają się słuchawki określane mianem clip-on. Pomysł polega na  zaadaptowaniu większej obudowy i większych muszelek, ale wciąż w konstrukcji bez klasycznego,  opasającego głowę pałąka, ewentualnie z pałąkiem ulokowanym nie nad, ale za głową. Clip-on nie ma go  jednak w ogóle, elementem, który utrzymuje muszle w założonej pozycji jest miniaturowy zaczep,  obejmujący wewnętrzną część małżowiny (między uchem a głową).

Krytyczna jest właśnie konstrukcja tego elementu. Audio-Technica ma w ofercie kilka modeli clip-n, prezentowane Audio Techncia ATH-EW9 są topowym, choć sposób mocowania słuchawek jest zawsze dość zbliżony.

Wiele tańszych  konstrukcji innych firm opiera się na elastycznej części uchwytu, który trzeba najpierw rozgiąć, by  można było słuchawki w ogóle założyć. To niezbyt eleganckie, więc w EW9 mamy coś znacznie bardziej  wyrafinowanego.

Zaczep wykonany jest z dwóch niezależnych części, metalowej, trzymającej całą  konstrukcję, oraz elastycznego tworzywa. Dodatkowo w miejscu mocowania do muszli zainstalowano ruchomy  przegub, którego rola jest najważniejsza - ułatwia on założenie słuchawek, a później dba o ich  przyleganie do ucha.

Nawet przy tak skomplikowanej konstrukcji, słuchawki nie zapewniają zbyt dużej izolacji od zewnętrznych hałasów (podobnie zresztą jak nauszne modele z pałąkiem), co jednak samo w sobie nie musi  być w każdej sytuacji wadą. Niezaprzeczalną zaletą (przewaga nad konstrukcjami dousznymi) jest  natomiast możliwość użycia dużych przetworników, w przypadku Audio Techncia ATH-EW9 mają one średnicę 28 mm.

To czym topowa Audio-Technica zachwyca, jest obudowa wykonana z drzewa wiśniowego  lasów wyspy  Hokkaido. Precyzja montażu i obróbki jest zachwycająca. W elegancim, nawiązującym do koloru drewna  pudełeczku otrzymujemy słuchawki z krótkim 50-cm przewodem, ale producent dostarcza również  jednometrowy przedłużacz, wszystkie wtyczki i gniazdka są złocone.

Impedancja to 29 omów. Mimo  ogromnych, jak na słuchawki przenośne, przetworników, Audio Techncia ATH-EW9 nie rozlewa basu. Równowaga tonalna, nawet  jeśli nie idealna, dobrze zmierza w stronę neutralności, z lekkim niedoważeniem najniższych rejestrów. 

Średnica jest wyrafinowana, ale na swój sposób - jest zimna, bezosobowa, obiektywna. Częstotliwości  najwyższe są najbardziej zaangażowane, ale też bez przesady - całe brzmienie jest naturalne i  przejrzyste.

Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio marzec 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu