Jes Kerr w swojej pracy postanowił skupić się na konstrukcjach, które łączą technologię głośnika wstęgowego z drogim i niezwykle pracochłonnym typem obudowy, jakim jest obudowa z linią transmisyjną, zamiast tak popularnej konstrukcji, jaką jest bass refleks.
Na bazie doświadczeń i wielu lat pracy nad różnymi typami kolumn Jes Kerr doszedł do wniosku, że tylko połączenie głośnika wstęgowego, linii transmisyjnej oraz obudowy ze sklejki będzie zdolne przekazać słuchaczowi to, na czym konstruktorowi tych wyjątkowych kolumn zależy najbardziej: holografia, stereofonia, barwa i niczym niezmącony bas, który nie wpływa destrukcyjnie na najważniejszy dla ludzkiego ucha zakres, czyli tony średnie.
Całości dopełniają zwrotnice, które zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zapewniły równomierne obciążenie impedancji wzmacniacza. Sześcioelementowy projekt drugiego rzędu (12dB/oktawę) wykonany jest ze starannie dobranych komponentów mierzonych indywidualnie. Dopasowywane są parami, a ich topologia bazuje na ręcznie i precyzyjnie lutowanych płytkach PCB.
Kerr Acoustic - portfolio
Oferta Kerr Acoustic składa się aktualnie z 4 modeli. Dwa z nich to konstrukcje podłogowe: K320 oraz referencyjne K100. Kolejne dwa to kolumny podstawkowe: niewielkich gabarytów K300 i najnowszy produkt, czyli monstrualnej wielkości trójdrożny monitor K200 o wadze 43 kg. Uzupełnieniem oferty - dla miłośników nieograniczonego basu jest model K102, wykonywana na specjalne zamówienia wersja K100 z podwojonym przetwornikiem basowym.
Obudowy kolumn Kerr Acoustic są wykonywane ręcznie w Wielkiej Brytanii. Producent używa wyłącznie kombinacji 18 mm i 24 mm sklejki z brzozy bałtyckiej posiadającej, nie tylko zdaniem Jesa Kerra, korzystniejsze właściwości rezonansowe i akustyczne niż bardziej popularny i sporo tańszy MDF.
Kerr w swoich konstrukcjach stosuje wysokiej jakości przetworniki różnych producentów i jest to wybór świadomy. Wysokotonowy głośnik wstęgowy to ważna część filozofii konstruktora Kerr Acoustic, podobnie jak konsekwentne stosowanie linii transmisyjnej.
Sam przetwornik (wstęga 60 mm lub 80 mm w K100/102) przed zamontowaniem w obudowie, jest poddawany indywidualnym modyfikacjom, które stanowią o jakości konstrukcji, a ich zasięg - tajemnicę firmy.
W konstrukcjach referencyjnych, K100 i K200, zarówno głośnik niskotonowe, jak i średniotonowe pochodzą z firmy Volt. Wyjątkowa i jakże charakterystyczna 75-milimetrowa kopułka średniotonowa napędzana masywnym układem magnetycznym o wadze 5 kg (K200) lub 8 kg (K100/102). Natomiast za bas odpowiada 10-calowy przetwornik Radial w K200 oraz 12-calowy w K100 (razy dwa w K102!).
Wszystkie kolumny są już dostępne w Polsce, a ich dystrybutorem jest SoundClub. Ceny poszczególnych modeli w bazowym wykończeniu z naturalnego forniru kształtują się następująco:
• Kerr K300: 33 500 zł
• Kerr K320: 46 500 zł
• Kerr K200: 105 000 zł
• Kerr K100: 150 000 zł
Podane ceny są cenami za parę.
Opcjonalne wykończenia obejmują lakier satynowy lub high gloss w dowolnym kolorze oraz fornir naturalny pokryty lakierem high gloss.
Źródło: Soundclub