SONOS
Play:3

Sonos jest wyjątkowy choćby z powodu łatwości konfiguracji oraz elastyczności interfejsu użytkowego. Producent oferuje aplikacje na iOS (już od 7), Android (już od 2.2), PC i MAC.

Nasza ocena
Wykonanie
Schludne i nowoczesne. Trzy przetworniki na przednim panelu i membrana bierna z tyłu.
Funkcjonalność
Doskonała instalacja urządzenia w sieci, aplikacja na PC/ MAC/Android/ iOS, elastyczna konfiguracja multiroom, znakomity interfejs. Możliwość korekty akustyki pomieszczania systemem TruPlay. Strumieniuje przez LAN IWLAN, nie ma wejścia analogowego ani modułu BT.
Brzmienie
Zrównoważone, ale ładnie naświetlone, bas miękki i docieplający. Dobre rozpraszanie.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Instalacja głośnika bluetooth (zrobiłem na PC) wymaga ok. dziesięciu kliknięć i dwóch rzutów oka na kolor diody. Sam interfejs daje dostęp do 100 tys. stacji radiowych, serwisy muzyczne trzeba "zgłosić" przez Sonos, wtedy są dostępne także spod aplikacji. Play:3 strumieniuje przez LAN i WLAN, nie ma BT. Wśród obsługiwanych plików są FLAC, ALAC, AIFF i WAV.

Sonos Play:3 występuje w dwóch wersjach: białej (z jasnoszarą maskownicą) i czarnej (z grafitową). Głośnik można ustawić poziomo lub pionowo, urządzenie automatycznie optymalizuje brzmienie w zależności od położenia.

Z przodu zainstalowano trzy przetworniki: dwa 7,5-cm nisko-średniotonowe i jedną kopułkę wysokotonową; z tyłu jest jeszcze membrana bierna, ale według zaleceń producenta, wystarczy odległość tylko 2,5 cm od ściany.

TruPlay to element aplikacji, który wykorzystuje mikrofon w iPhonie (4S i nowsze) - za pomocą tonów testowych mierzone są parametry pomieszczenia i odpowiednio zmieniana charakterystyka głośnika.

Głośniki można przypisać do wielu pomieszczeń i sterować nimi z kilku urządzeń; mobilnych i stacjonarnych (laptopów). Dwa egzemplarze Play:3 można skonfigurować jako parę stereofoniczną lub jako satelity z soundbarem Sonos.

Play:3 ma tylko gniazdo RJ-45, nie ma ani USB, ani analogowego wejścia.

Play:3 ma tylko gniazdo RJ-45, nie ma ani USB, ani analogowego wejścia.

Odsłuch

Sonos Play:3 zagrał w sposób zrównoważony, tonalnie spokojny, choć stosunkowo jasny. Lekka średnica była konsekwentnie uzupełniana przez górę, spójność była tu niezachwiana. Dynamika - wystarczająca, aby grać żywo.

Bas się nie wychylał, nie nakręcał brzmienia (pomimo kalibracji i ustawienia blisko ściany), ale przyjemnie brzmienie ocieplał i trochę zmiękczał. Stereofonicznej sceny, za pomocą jednego głośnika, nie udało się stworzyć, ale wypełnienie pomieszczenia dźwiękiem było bardzo dobre.

- Komunikacja: WLAN, LAN
- Wejścia: –
- Podłączenia: 1 x RJ45 LAN
- Czas pracy na wewnętrznej batrii [h]: –
- Wymiary (szer. x wys. x gł.) [mm]: 268 x 132 x 160
- Masa [kg] 2,6

SONOS testy
CTA408
COPLAND
CTA408
Wzmacniacze stereo

Nawet najsłynniejszym i największym firmom sukces nie jest dany raz na zawsze. Pojawiają się, trwają, a potem (nie)spodziewanie znikają. Historia Coplanda jest wyboista, usłana wzlotami i... W latach 80. Copland wyrósł na autorytet w dziedzinie wzmacniaczy, sławę przyniosły mu modele CTA401 oraz CTA501. W latach 90. rozbudowano ofertę, również o odtwarzacze CD. Dzisiaj jest ona ponownie skupiona na wzmacniaczach (jedyny wyjątek to przetwornik cyfrowo-analogowy DAC215); mamy do wyboru dzielony CTA305/CTA506 oraz zintegrowane CTA405 (dostępny w dwóch odmianach) i CTA408 - najnowszy w ofercie.

E-480
ACCUPHASE
E-480
Wzmacniacze stereo

Accuphase w zasadzie nie wywołuje wśród audiofilów kontrowersji. Wszyscy tę markę znają i szanują, chyba każdy chciałby mieć jakiegoś "Accu", ale na takie "szczęście" potrzeba więcej kasy. Firma zasłużyła sobie na taką reputację 40-letnią historią, konsekwentnie wysoką jakością dźwięku, będącą pochodną technicznej solidności, staranności i fachowości projektantów, co z perspektywy naszych testów widać też w pomiarach laboratoryjnych. Każdy może słyszeć "po swojemu", ale obiektywne parametry zaświadczają, że pochwały dla brzmienia nie są w tym przypadku ani trochę naciągane.

SV-200
VINCENT
SV-200
Wzmacniacze stereo

Wzmacniacze w formatach charakterystycznych dla kompletnych miniwież widzimy ostatnio coraz częściej. Vincent SV-200 wchodzi w ten nowoczesny nurt z rozwagą i elementami konserwatywnymi. Kompaktowa obudowa z jednej strony, z drugiej – klasyczny układ obudowany ostrożnie kilkoma dodatkami. Wyłania się z tego bardzo atrakcyjny produkt, bowiem SV-200 ma w zanadrzu jeszcze co najmniej jedną gorącą niespodziankę. Aby zachęcić i podkreślić audiofilskie ambicje, Vincent proponuje znany u siebie klimat – lampy, a dokładnie konstrukcję hybrydową. W każdym takim przypadku Vincent eksponuje lampy przysunięte do przedniej ścianki i widoczne przez okrągłe okno, a na dodatek dodatkowo podświetlone.

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu