Szukając informacji o tej dzielnicy, pewnie natkniecie się na takie zdanie: "Znana była ze swojego wkładu w sztukę - poeci, projektanci i muzycy często gromadzą się w jej słabo oświetlonych budynkach publicznych, klubach muzycznych i wyszynkach". Nowe modele Q-Acoustic są właśnie adresowane do "zwykłych” obywateli, szukających dobrego dźwięku (a przy okazji gustownego wzornictwa, bez blichtru) - za umiarkowaną cenę.
Seria 3000 Q-Acoustic jest już zresztą z tego znana, a teraz została udoskonalona do wersji 3000i. Zmiany dotyczą przede wszystkim obudów - ich konstrukcji wewnętrznej oraz wykończenia. Wprowadzono kilka prostych, ale skutecznych rozwiązań - rezonanse ścianek zredukowano za pomocą wiązań P2P, czyli belkami łączącymi boki w ściśle określonych, krytycznych punktach, a fale stojące, wzbudzające się w wysokiej obudowie (wolnostojącego modelu 3050i - 4000 zł para) stłumiono rezonatorem Helmholtza (nie chodzi o wyprowadzony na zewnątrz bas-refleks, ale o dodatkowy układ wewnętrzny).
Wolnostojące 3050i i podstawkowe 3020i - obudowa pierwszych została udoskonalona wewnętrznym rezonatorem Helmholtza, a drugich powiększona (w stosunku do poprzedników - 3050 i 3020).
System nazwano HPE (Helmholtz Pressure Equalizaer) i "uruchomiono" po raz pierwszy w zeszłym roku, we flagowym modelu Q Acoustic Concept 500. Z kolei obudowy podstawkowych modeli Q Acoustic Q 3010i (1200 zł para) i Q Acoustic Q 3020i (1500 zł para) mają, w stosunku do ich poprzedników, większą objętość (są nieco wyższe i głębsze), co przekłada się na lepsze rozciągnięcie basu. W serii jest też centralny Q Acoustic Q 3090Ci (1000 zł) i subwoofer Q Acoustic Q 3060Si (2000 zł). Ten ostatni wyraźnie zmienił formę - na bardziej "ustawną", spłaszczoną, przyścienną, z głośnikiem oraz regulatorami umieszczonymi na bocznej ściance i zasłoniętymi maskownicą (podłączenia biegną do dolnej ścianki).
Czytaj również testy kolumn Q Acoustic
Wszystkie modele są dostępne w czterech wersjach kolorystycznych - grafitowej, orzechowej, czarnej i białej; tym razem wybrany kolor dotyczy wszystkich ścianek obudowy, bez "odcinania" frontu (wykonanie obudów udoskonalono w taki sposób, aby na gładkich powierzchniach nie pojawiały się żadne ślady łączeń ścianek).
Demonstracje dźwiękowe szybko wykazały, że w tej dziedzinie firma trzyma się znanego kursu - zrównoważenia, kultury, uprzejmości. Q Acoustic 3050i ustawione dość daleko od ścian grały równo, czysto, z basem oszczędnym, co wskazuje na możliwość ustawienia ich w niewielkich pomieszczeniach, bliżej ściany.
Najmniejsze 3010i, ustawione pod ścianą, zagrały nadspodziewanie mocno i?obfi cie - mogły podobać się nawet bardziej, niż większe 3020i, rzucone na szerokie wody dużego pomieszczenia.
Małe Q Acoustic 3010i, znajdujące się pod ścianą, zademonstrowały z kolei dźwięk nadspodziewanie soczysty i swobodny, robiąc wrażenie nawet lepsze niż nieco większe 3020i, które jednak odsunięto od ściany (stały obok 3050i), co chyba nie jest w ich przypadku konieczne... Ale w każdym przypadku wygląd - jak na kolumny w tak umiarkowanych cenach - palce lizać.
"Dzięki zdecydowanym postawom obywatelskim, trwała społeczność Fitzrovii nadal łączy sukces gospodarczy z niezłomnym indywidualizmem".