Great British Sound - znane audiofilom hasło przewodnie miało przyświecać konstruktorom także podczas realizacji tego projektu. Co oznacza? "Dla nas chodzi w nim o usunięcie wszelkich barier, które mogą zniekształcić lub zmienić oryginale nagranie bez dodawanie od siebie czegokolwiek. To, co słyszysz z naszych produktów, jest czyste i niefiltrowane. Brzmienie brytyjskie - to brzmienie zgodnie z zamierzeniami artysty" - mówi procducent.
Każdy z monobloków Cambridge Audio EDGE M dysponuje na wyjściu 200 watami, każdy jest w pełni zbalansowany od wejścia do wyjścia, zatem dporny na zniekształcenia. Bez względu na poziom siły głosu muzyka ma brzmieć tak, jak brzmi ona w oryginale - "nic nie zostanie dodane, ani też odebrane".
Czytaj również testy wzmacniaczy stereo Cambridge Audio
We wzmacniaczach pracujących w klasie AB zniekształcenia mają miejsce w momencie, gdy sygnał przechodzi z jednego tranzystora do drugiego. Zjawisko to znane jest jako "zniekształcenia przejścia", a zniekształcenia są słyszalne jako "zapiaszczenie".
W klasie XA punkt przecięcia jest przesuwany tak, że jeden zestaw tranzystorów jest wyłączony do momentu, gdy sygnał osiągnie wystarczająco wysoki poziom.
Oznacza to, że dla sygnałów o niskim poziomie wzmacniacz pracuje w klasie A i dopiero wtedy, gdy sygnał ma wystarczająco wysoki poziom tranzystory są przełączane. Dzięki temu zniekształcenia przejścia są dlatego maskowane przez sygnał.
Cambridge Audio EDGE M - układ DC SERVO
Podczas procesu wzmacniania, gdy sygnał dźwiękowy przechodzi przez element wzmacniający, generowany jest prąd stały. Powoduje to przesunięcie przebiegu sygnału i, jeśli nie zostanie skorygowane, może doprowadzić do przegrzania cewki głośnika, czyli do zniekształceń.
W konwencjonalnych konstrukcjach do odfiltrowywania niechcianego napięcia DC służą kondensatory. Chociaż skutecznie usuwa to składową stałą sygnału, ma to niepożądane efekty uboczne w postaci podbarwień dźwięku, w wyniku czego odchodzimy od tego, co zostało nagrane.
W serii Edge kondensatory są zastępowane serwomechanizmem DC, który mierzy ilość prądu stałego generowanego podczas procesu amplifikacji. Taki sam sygnał jest następnie dodawany z powrotem do sygnału audio, ale z przeciwnym znakiem. To drugie napięcie DC anuluje pierwsze, pozostawiając sygnał audio bez podbarwień.
Cambridge Audio EDGE M - dwa transformatory toroidalne
Kluczową cechą charakterystyczną transformatorów toroidalnych jest bardzo niskie pole elektromagnetyczne, które wytwarzają - znacznie mniejsze niż inne typy transformatorów. Mimo to jego niewielka część jest promieniowana na zewnątrz.
Umieszczając dwa transformatory w Cambridge Audio EDGE M tyłem do siebie i precyzyjnie je orientując, możemy użyć dwóch pól EM do tego, aby się nawzajem znosiły, znacznie redukując tym samym szumy i poprawiając szczegółowość muzyki niezależnie od głośności.
Cambridge Audio EDGE M - pętla sygnału do bi-ampingu
Jeśli dwa monobloki to za mało – nie ma się czym martwić, bo Cambridge Audio Edge M zostały wyposażone w pętlę sygnału. Dzięki niej można użyć więcej niż dwóch Edge M w swoim systemie, wykorzystując gniazda "loop out", tworząc system bi-amping, a nawet tri-amping.
Cambridge Audio EDGE M - specyfikacja techniczna
• Znamionowa moc wyjściowa (<1% THD+N)
200 W/8 Ω
350 W/4 Ω
• Zniekształcenia THD (nieważone):
<0,002% 1 kHz/8 Ω, pełna moc
<0,02% 20 Hz – 20 kHz/8 Ω, pełna moc
• Pasmo przenoszenia (8 Ω) 80 kHz (+/-1 dB)
(1 W/8 Ω) >93 dB
• Stosunek sygnał/szum (pełna moc) >115 dB
• Wzmocnienie 28 dB (RCA) | 22 dB (XLR)
• Czułość wejściowa 47 kΩ (RCA) | 100 kΩ (XLR)
• Wejścia zbalansowane (XLR) | niezbalansowane (RCA)
• Maksymalny pobór mocy 1000 W
• Pobór mocy standby <0,5 W
• Wymiary 150 x 460 x 405 mm
• Waga 23,6 kg/szt.
Źródło: Audio Center