Stereofoniczny amplituner Yamaha R-N500

31 października 2013 Sprzęt

Yamaha R-N500 to stereofoniczny amplituner wzbogacony o funkcje sieciowe. Pozwala korzystać z wielu źródeł muzyki, w tym internetowych stacji radiowych, i zapewnia dostęp do bezstratnych formatów FLAC i WAV 192 kHz/24 bity.

Funkcjonalność urządzenia zwiększa obsługa AirPlay i aplikacji NP Controller, wysoka jakość brzmienia to zaś zasługa koncepcji ToP-ART i trybu Pure Direct.

Dostęp do różnorodnych źródeł dźwięku jest możliwy poprzez LAN. Dzięki funkcjom sieciowym można korzystać z plików pobranych z internetu oraz tych zgromadzonych w komputerze PC lub dysku NAS. Odbiór muzyki z internetowych stacji radiowych zapewna zaś vTuner.

Specjalna aplikacja Yamaha NP Controller ułatwia użytkownikom smartfonów i tabletów obsługę amplitunera z poziomu urządzenia przenośnego. To bezpłatne udogodnienie oferowane jest zarówno dla produktów z systemem iOS, jak i Androidem. Dzięki niemu można np. konfigurować najbardziej zaawansowane ustawienia, a także przesyłać muzykę (funkcja MusicPlay) bez konieczności stosowania oddzielnej aplikacji. Technologia AirPlay gwarantuje bezprzewodowe odtwarzanie muzyki dostępnej w urządzeniach iPod, iPhone i iPad oraz komputerach Mac i PC z iTunes.

Czytaj również: test amplitunera stereo Yamaha RN-602
 
Dźwięk

Projekt wnętrza amplitunera Yamaha R-N500 zapewnia optymalną separację pomiędzy układami transmisji sygnału, minimalizując szum i zniekształcenia, co przekłada się na czystszą reprodukcję dźwięku. Na jakość brzmienia wpływają niezależne zasilanie dla sekcji analogowej i cyfrowej, autorska technologia ToP-ART (Total Purity Audio Reproduction Technology), starannie wyselekcjonowane podzespoły.

Dzięki trybowi Pure Direct sygnał omija m.in. układy kontroli barwy i balansu i wraz ze skróconymi ścieżkami sygnałowymi pomaga odtworzyć nawet najdelikatniejsze niuanse muzyczne. Miłośników wyrafinowanych wrażeń brzmieniowych ucieszy kompatybilność z formatami audio wysokiej rozdzielczości FLAC i WAV 192 kHz/24 bity.

DANE TECHNICZNE:
 
Sekcja audio

- Maksymalna moc (4 Ω, 1 kHz, 0,7% THD): 2 x 105 W
- Znamionowa moc wyjściowa (8 Ω, 20 Hz-20 kHz, 0,04% THD): 2 x 80 W
- Dynamiczna moc na kanał (8/6/4/2 Ω): 105 W/125 W/150 W/178 W
- Czułość/impedancja wejściowa: 
200 mV/47 kΩ (CD, itd.)
3,5 mV/47 kΩ (Phono MM)
-  Pasmo przenoszenia (CD, itd.): (20 Hz-20 kHz/10 Hz-100 kHz) 0 ±0,5 dB/0 ±1,0 dB
-  Całkowite zniekształcenia harmoniczne (20 Hz-20 kHz):
CD, itd. do wyj. głośnikowego 0,015% (40 W, 8Ω)
Phono MM do wyj. głośnikowego 0,025% (3 V)
-  Stosunek sygnał/szum (IHF-A sieciowy):
CD, itd. (200 mV, wejście skrócone): 100 dB
Phono MM (5 mV, wejście skrócone): 87 dB

Sekcja sieciowa

- DLNA: Ver. 1.5 (funkcja DMP/DMR)
- Formaty plików: MP3, WMA, MPEG4, AAC, WAV, FLAC

Sekcja tunera (FM/AM)

- Czułość wyciszenia 50 dB (IHF, 1 kHz, 100% Mod, mono): 3 µV (20 dBf)
- Stosunek sygnał/szum (mono/stereo): 71 dB/69 dB

Ogólne

- Zużycie energii w trybie czuwania: 0,1 W
- Wymiary (S x W x G): 435 x 151 x 387 mm
- Waga: 9,8 kg

Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio czerwiec 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu