Slow Fruit

CAECILIE NORBY
Slow Fruit

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:
Wielkim sukcesem zakończył się występ Norby wraz z zespołem kontrabasisty Larsa Danielssona, który zamknął ubiegłoroczny cykl koncertów Jazz na Starówce. Co sprawia, że sympatyczna Dunka zjednuje sobie szybko tak wielu sympatyków?
Wielkim sukcesem zakończył się występ Norby wraz z zespołem kontrabasisty Larsa Danielssona, który zamknął ubiegłoroczny cykl koncertów Jazz na Starówce. Co sprawia, że sympatyczna Dunka zjednuje sobie szybko tak wielu sympatyków?

Odpowiedź jest prosta. Tylko bardzo niewiele wokalistek europejskich posiada zdolność epatowania tak miękko swingującym głosem, jak jej się udaje. Najlepiej potwierdza to jej duet ze słynnym amerykańskim wokalistą Curtisem Stigersem w utworze Big Time, nagranym na tym kompakcie.

Norby ma nie tylko ujmujący głos, ale i umiejętność pisania piosenek, które znakomicie się mieszczą w jazzowym idiomie. Ze smakiem zaaranżowane (przez nią i Danielssona) utwory przyciągnęły do zespołu akompaniującego takich znanych muzyków jak Randy Brecker (trąbka), Hans Ulrik (saksofony), Ulf Wakenius (gitara) czy Xavier B. Navarre (perkusjonalia). Ten ostatni posiada w zanadrzu niewyczerpalne pokłady pomysłów ciągle ubarwiające repertuar.

Połowa utworów została wzmocniona udziałem dużej orkiestry, która na szczęście nie przesłodziła i pozwoliła na utrzymanie koniecznego dramatyzmu interpretacji.

Norby zaczynała karierę w konwencji rockowej, ale bardzo szybko wyzbyła się rockowych naleciałości, a jej wokalizy charakteryzują się obecnie najlepszymi cechami rasowej wokalistyki jazzowej. Co ciekawe, jej piosenki mogą by atrakcyjne dla szerszej publiczności, nie będąc zarazem naszpikowanymi cechami zwykłej komercji.




GIGI DISTRIBUTION
Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo