JULIA HOLTER

Aviary

Aviary

Wykonanie

Nagranie

Większość piosenek na "Aviary" wyrosła z domowych improwizacji przy pomocy głosu i syntezatora. Jak zaznacza Julia Holter, miało to na nią oczyszczający i bardzo twórczy wpływ.

Kolejnym etapem prac było rozbudowanie ich poprzez napisanie aranżacji na zespół i współpracowników. W studiu do syntezatorów dodała skrzypce, altówkę, kontrabas, perkusję, a także trąbkę i dudy. W połączeniu z jej teatralnym śpiewem dało to dość niezwykły efekt, przywołujący to, co w latach 80. robiła Laurie Anderson.

Na "Aviary" podróżujemy z artystką po świecie pełnym ptaków, aniołów i duchów, które zdają się przelatywać przez nasz umysł. To wyprawa do nierealnego świata z zaskakującymi zwrotami akcji.

Julia Holter porusza się pomiędzy średniowiecznymi pieśniami, muzyką kameralną, progresywnym rockiem, jazzem, world music, melancholijnymi balladami i androidalną robotyką. Bawi się przy tym swoim głosem, używa niespotykanych barw, śpiewa w różnych językach, często niezrozumiałych dla nikogo.

Trudno czasem dociec, czy to jeszcze piosenka czy współczesna muzyka eksperymentalna. "Aviary" wypełniony jest przestrzenią, przenosi słuchacza w inny wymiar. Jego słuchanie wymaga pełnej symbiozy z artystą.

Grzegorz Dusza
Domino/Sonic

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu