SAMSUNG
R7

Już sam wygląd sugerował, że będę miał do czynienia z niezwykłym głośnikiem. W dodatku zaraz po włączeniu, R7 zaczął do mnie gadać. Nakazał instalację aplikacji na smartfonie, podpowiadał kolejne kroki. Wreszcie pogratulował wyniku.

Sparowany Samsung R7 od razu jest gotowy do pracy (dzięki aplikacji Samsung Multiroom), ale można nim sterować np. przez zewnętrzny Spotify, standardowo zainstalowany na smartfonie. Samsung oferuje wiele urządzeń, które można łączyć, posługując się wspomnianą aplikacją (warunkiem jest funkcja Multiroom Link).

Samsung ma bardzo kolorowy interfejs, zawiera bezpośredni dostęp do serwisów muzycznych i radiowych (m.in. Deezer, Spotify, TuneIn, Tidal, Napster). Aplikacja jest dostępna na urządzenia mobilne z Android i iOS. Strumieniowanie możliwe jest (oprócz Wi-Fi) przez BT. Wśród plików transmitowanych WLAN-em są WAV, FLAC, AIFF i ALAC, a maksymalna rozdzielczość może sięgać 24 bit/192 kHz. LAN-u nie przewidziano.

Głośnik nisko-średniotonowy jest umieszczony wewnątrz i promieniuje do dołu, dookólnie, przez szczelinę pomiędzy dwoma częściami obudowy, w rozproszeniu pomaga stożek pod głośnikiem. 1-calowa kopułka wysokotonowa jest skierowana do góry, nad nią zaistalowano okrągły dyfuzor. Wśród akcesoriów znajduje się ładny tripod.

Przyciski są dotykowe, R7 nie ma żadnych wejść, gniazd, przycisków, z wyjątkiem miejsca na kabel sieciowy.

Głośnik nisko-średniotonowy promieniuje do dołu, stożek rozprasza falę dookólnie. Wysokie tony rozchodzą się dzięki dyfuzorowi zamontowanemu nad wysokotonową kopułką.

Głośnik nisko-średniotonowy promieniuje do dołu, stożek rozprasza falę dookólnie. Wysokie tony rozchodzą się dzięki dyfuzorowi zamontowanemu nad wysokotonową kopułką.

Odsłuch

Samsung R7 uczciwie gra dookólnie, równo wybrzmiewając w całym pasmie. Góra była nawet odrobinę wyeksponowana, szeleszcząca, błyszcząca i zawsze przyciągała uwagę.

Z czytelnością delikatnych szczegółów miałem problem, ale zasadnicze informacje były zawsze na miejscu. Bas nie wychodził przed orkiestrę, akompaniował średnicy, jednak z fragmentami skomplikowanymi muzycznie lub dynamicznie, a także z głośniejszym graniem, był problem.

- Komunikacja: WLAN, BT
- Wejścia: –
- Podłączenia: –
- Czas pracy na wewnętrznej batrii [h]: –
- Wymiary (szer. x wys. x gł.) [mm]: 181 x 422 x 181
- Masa[kg]: 3,4

SAMSUNG testy
Ottava SC-C50
TECHNICS
Ottava SC-C50
Głośniki bezprzewodowe

Kiedy kilka lat temu Technics wracał po długiej nieobecności na rynek audio, na pierwszym etapie przypominania o sobie postawił przede wszystkim na sprzęt wysokiej klasy - powiedzmy nawet, że hi-end. Gdy wszyscy już ochłonęli i zrozumieli, z jaką potęgą mają do czynienia, Technics zajął się (jak to zresztą zaplanował) projektami praktyczniejszymi, a więc w cenach przystępniejszych. Wciąż jednak obowiązuje podział na Panasonica i Technicsa, z których ten drugi ma przywilej oznaczać produkty z wyższej półki. Seria Ottava o pomysł na nowoczesne audio, którego podstawową cechą ma być kompletność, bo chociaż urządzenia mają zróżnicowane formy, to wszystkie można podciągnąć pod hasło all-in-one. W każdym zestawie/ urządzeniu jest źródło, wzmacniacz, głośniki - w jednej lub w kilku obudowach.

Music 5
DYNAUDIO
Music 5
Głośniki bezprzewodowe

Popularność głośników bezprzewodowych jest tak ogromna, że skłania do ich produkowania również firmy, które wcześniej z urządzeniami audio nie miały żadnego doświadczenia, a z dźwiękiem o tyle, o ile był to np. dźwięk odkurzacza lub ekspresu do kawy. Jest jednak wiele udanych, grających na różne sposoby. Jednak najpewniejszym sposobem, gdy nie chcemy długo szukać, jest zwrócenie się do jednego z głośnikowych specjalistów. Wiedza z tej dziedziny najlepiej zaprocentuje również tutaj, a jednym z niekwestionowanych autorytetów jest Dynaudio. Rok temu zaprezentowała całą rodzinę Music. Składa się ona z czterech modeli – od najmniejszego, mieszczącego się niemal w dłoni Music 1, aż po giganta Music 7. Testowaliśmy już Music 3, teraz sięgamy na wyższą półkę.

Pulse 2i
BLUESOUND
Pulse 2i
Głośniki bezprzewodowe

Jeszcze zanim idea sieciowych rozwiązań multiroom opanowała całą branżę, Bluesound zajął ważne miejsce na tym rynku nie tylko z produktami, ale też z wizerunkiem marki skupionej na nowej koncepcji. Pomysł szybko rozprzestrzenił się poza "grajki" samego Bluesounda, objął sprzęt Hi-Fi współpracującej marki NAD, a nawet zespoły głośnikowe Dali. Bluesound podszedł do tematu kompleksowo - podjął się stworzenia rozwiniętego systemu, którego głośnik bezprzewodowy byłby tylko i aż elementem, ale samodzielnym, funkcjonującym zarówno w pojedynkę, jak i w całym zespole. Przygodę z tym sprzętem można zaczynać od różnych urządzeń, my zajmujemy się największym głośnikiem nowej serii "Gen2i" - Pulse 2i.

Live Sound & Installation październik 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista październik 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu