HIGH RESOLUTION TECHNOLOGIES
Music Streamer II+

Nowy DAC firmy HRT wyraźnie nawiązuje do "iŚwiata", przede wszystkim zaoblonymi bokami, niskim profilem i ogólną "przyjaznością", która z niego emanuje.

Nasza ocena
Wykonanie
Solidna, prosta obudowa i niewielki układ wewnątrz.
Funkcjonalność
Tylko jedno wejście - USB - ale za to ze wskaźnikiem częstotliwości próbkowania.
Brzmienie
Nieco ciepłe, lecz całkiem klarowne. Z plikami hi-res wyraźnie lepiej.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

HRT Music Streamer II +: przyłącza

Podobnie jak w V-DAC-u, "przód" i "tył" są tutaj umowne, jeślibyśmy bowiem ustawili urządzenie tak, jak sugeruje napis na górnej ściance, to z lewej strony mielibyśmy wyjście układu ("tył"), a z prawej wejście ("przód"). 

Wejście jest tylko jedno - USB typu B. Obok znajduje się sześć maleńkich diodek LED wskazujących częstotliwość próbkowania sygnału wejściowego. Wynika z nich, że najwyższa częstotliwość, jaką to urządzenie obsługuje, to 96 kHz (a więc brak 192 kHz).

Mamy jednak częstotliwość 88,2 kHz, często pomijaną, a ważną z tego względu, że taśmy matki DSD konwertuje się do PCM na dwa sposoby - albo do 176,4 kHz (24 bity), albo właśnie do 88,2 kHz.

Wyjście też jest jedno - stereofoniczna para RCA, oczywiście z sygnałem analogowym. Przetwornik HRT Music Streamer II + zasilany jest z komputera napięciem 5 V dostarczanym kablem USB razem z sygnałem. Warto więc uważnie wybrać tego typu kabel - musi on nie tylko dobrze przenosić sygnał cyfrowy, ale także idealnie izolować go od zasilania.

HRT Music Streamer II +: układ elektroniczny

Układ elektroniczny zmontowany został na jednej płytce drukowanej w technice SMD. Przy wejściu USB widać programowalny układ DSP TAS1020B, obok umieszczono ładny zegar taktujący i układ ISO7240 - to cyfrowy izolator, który wraz z przekaźnikiem ma oddzielać "brudną" część wejściową od "czystej" reszty układu.

Ta zaczyna się od przetwornika C/A Burr Brown PCM1794 - 24-bitowego układu o górnej częstotliwości próbkowania 200 kHz, charakteryzującego się wysoką dynamiką (129 dB).

Nie widać osobnego zegara taktującego, można więc założyć, że odpowiednie częstotliwości są syntezowane w pętli PLL z zegara układu wejściowego USB.

Mała płytka, krótka ścieżka sygnału - skromnie, ale nowocześnie. Przetwornik C/A to PCM1794 Burr Browna - układ 24/192 o bardzo wysokiej dynamice. Wzmocnienie oraz wyjście przygotowano na układach scalonych OPA1612.
Mała płytka, krótka ścieżka sygnału - skromnie, ale nowocześnie. Przetwornik C/A to PCM1794 Burr Browna - układ 24/192 o bardzo wysokiej dynamice. Wzmocnienie oraz wyjście przygotowano na układach scalonych OPA1612.

Brzmienie

Tak, tutaj zaczyna się prawdziwa zabawa z komputerem jako źródłem wysokiej klasy dźwięku. Albo wysokiej klasy źródłem hi-res. Małe pudełeczko gra z komputerem, z materiałem 16/44,1 niewiele gorzej niż np. Music Hall dac25.3 z tym samym materiałem z napędu CD.

To pełny, nasycony dźwięk, w którym niemal nie da się wyłapać najbardziej denerwującej w łączu USB maniery polegającej na rozwadnianiu, na stępianiu uderzenia, na bardzo niejasnej podstawie rytmicznej.

Z plikami wysokiej rozdzielczości jest jeszcze lepiej. To jednak zawsze nieco ciepły dźwięk, z bardzo dobrze nasyconą niską średnicą i mocnym, kipiącym życiem basem. Nie słychać żadnej ostrości, mimo to nie udało się przyłapać HRT Music Streamer II + na zaokrągleniu góry pasma, jakie miało miejsce w Music Hallu i Xindaku (prawdopodobnie z powodu lamp na wyjściu).

Wracając do plików o jakości CD, łatwiej można wskazać na elementy, które jednak HRT Music Streamer II + różnią od droższych przetworników i odtwarzaczy CD - przejście na hi-res w pewien sposób te różnice minimalizowało.

Ale jesteśmy z powrotem przy CD. I teraz słychać, że urządzenie skraca tylne plany, nie buduje głębokiego, nośnego powietrza za wykonawcami, stara się przede wszystkim pokazać w maksymalnie atrakcyjny, naturalny sposób to, co przed nami. I dzięki temu brzmi tak efektownie.

Wojciech Pacuła

Parametry
HIGH RESOLUTION TECHNOLOGIES Music Streamer II+
Regulacja wyjścia Nie
Wejście cyfrowe USB
Bity / częstotliwość 24/96
Słuchawki Nie
Wyjścia analogowe RCA
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
Może Cię zainteresować
HIGH RESOLUTION TECHNOLOGIES testy
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta lipiec 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista maj - czerwiec 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio lipiec 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio czerwiec 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu