MUSIC HALL
DAC 25.3

Zaczynają się specjalne atrakcje: dac25.3 to przetwornik cyfrowo- analogowy zintegrowany już nie tylko ze wzmacniaczem słuchawkowym, ale też wyposażony w lampowy bufor wyjściowy. Wszystko to zapakowano w obudowie średniej wielkości, z przednią ścianką o szerokości tylko połowy standardu "dużej wieży".

Gałką regulujemy wzmocnienie zarówno na znajdującym się obok wyjściu słuchawkowym, jak i na liniowych wyjściach analogowych (po wpięciu słuchawek sygnał do nich jest odcinany).

Jednym z dwóch małych przycisków na środku zmieniamy częstotliwość upsamplera (96 lub 192 kHz), a drugim - wejście (koaksjalne, optyczne, USB oraz AES/EBU). Obok diod SRC ("sample rate converter") znajduje się jeszcze jedna niebieska, wskazująca synchronizację przetwornika ze źródłem sygnału. Niestety, nie ma żadnego wskaźnika częstotliwości próbkowania.

Przy przedniej ściance Music Halla DAC 25.3przykręcono do dna obudowy duży transformator typu R-core; napięcia są stabilizowane i filtrowane przy wykorzystaniu dobrych kondensatorów Rubycon oraz Nichicon Gold.

Różnice między starszą i nowszą wersją polegają na zmianie układu wejściowego USB, zmianie przetwornika C/A oraz drobniejszych poprawkach w pozostałych układach. Teraz za gniazdem USB mamy układ Tenora TE 7022L przyjmujący sygnał do 24 bitów i 96 kHz. Sygnał, zamieniony w nim na postać PCM, jest następnie wysyłany do odbiornika cyfrowego, który potrafi przyjąć sygnały do 24/192 (dostępne z pozostałych wejść). Dalej przechodzi do upsamplera, utworzonego z dwóch układów pracujących w tandemie - Burr Brown SRC4192 oraz Philips 74HC574.

Każdy sygnał wejściowy zamieniany jest na postać 24/96 lub 24/192, można też całkowicie wyłączyć upsampling. Przetwornik C/A to Burr Brown PCM1796. Na wyjściu znajduje się lampa 6922EH Electro- Harmonix (podwójna trioda). Sygnał przed wyjściem XLR ulega symetryzacji (zasadniczy układ nie jest symetryczny). Wzmacniacz słuchawkowy jest prościutki, oparty na jednym układzie NE5532 i otwartym potencjometrze.

Brzmienie

Jak lampy - to lampy. Przetwornik Music Hall DAC 25.3 gra bez agresji i ostrości. Góra pasma jest nieco schowana, przynajmniej w stosunku do średnicy, co relaksuje brzmienie, ale też zubaża wybrzmienie blach.

Mocny i pełny dół słychać dobrze zarówno w nagraniach z instrumentami akustycznymi, jak i na płytach z elektroniką, żeby wymienić chociażby "Magnetic Fields" Jarre’a. Choć jest nieco miękki, to jego czytelność na tym specjalnie nie cierpi - nic nie buczy i nie nic się nie ciągnie. To naprawdę dobry kompromis pomiędzy różnicowaniem i wypełnieniem. Obiektywnie (tj. w porównaniu z drogą referencją) słychać spowolnienie, ale nie ma się wrażenia nudy.

No właśnie - z Music Hallem DAC 25.3 się nie nudziłem. Nagrania były ładnie, choć nie drobiazgowo, różnicowane, przede wszystkim miały emocjonalne nasycenie. Myślę, że największy wpływ ma na to gęsta średnica, przez słabszą górę wysuwana trochę do przodu, w związku z czym w naturalny sposób "rządzi". Na szczęście nie jest też nadmiernie lampowa, w dosłownym tego słowa złym znaczeniu - nie wtapia wszystkiego w "ciepło", nie nadyma instrumentów.

To dobry pomysł, godny polecenia do systemów z zakresu 2000-3000 zł za komponent, gdzie tego typu "podrasowanie" substancją, ale też barwą i "gracją", spowoduje, że będziemy słuchać muzyki dłużej i z większym zaangażowaniem. USB zachowuje się porządnie. Słabsze jest skupienie dźwięku, centralny plan nieco się rozjeżdża, jednak pozostaje ładna barwa dźwięku i wciąż przyjemny bas.

Wojciech Pacuła

Parametry
MUSIC HALL DAC 25.3
Produkowany Tak
Regulacja wyjścia Nie
Wejście cyfrowe USB, AES/EBU, S/PDIF, O
Bity / częstotliwość 24/192
Słuchawki Tak
Wyjścia analogowe RCA, XLR
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
MUSIC HALL testy
Melody M-CR611
MARANTZ
Melody M-CR611
CD amplitunery

M-CR611 jest nowym komponentem w serii Melody. W tańszym urządzeniu M-CR511 brakuje przede wszystkim czytnika CD, występują także inne ograniczenia funkcjonalne. Obydwa modele są sprzedawane zarówno jako samodzielne urządzenia, jak też wraz z parą monitorów.

One (CD-RX30)
CAMBRIDGE AUDIO
One (CD-RX30)
CD amplitunery

CA oferuje dwa kompaktowe urządzenia stereofoniczne oraz dedykowane do nich głośniki. Najbardziej klasycznym, chociaż niedawno wprowadzonym do sprzedaży, jest właśnie testowany przez nas CD-amplituner One (jego oficjalny symbol - CD-RX30). Odtwarza płyty CD, ma oczywiście wbudowany wzmacniacz, ale nie strumieniuje plików z sieci.

CR-101DAB
TEAC
CR-101DAB
CD amplitunery

CD-amplituner Teaca jest malutki. To nie zarzut - w tej kategorii urządzeń to ważna zaleta dla wielu klientów. O jego umiarkowanych wymiarach można wnioskować patrząc już tylko na opakowanie. Sam CR-H101DAB ma tylko nieco ponad 18 cm szerokości, 9 cm wysokości i 22 cm głębokości. Jest jednak stosunkowo ciężki i bardzo solidnie wykonany, robi naprawdę doskonałe wrażenie.

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu