JBL
S300

Modele Synchros są najnowocześniejsze z całej oferty, czego dowodzi nie tylko wzornictwo, ale też funkcjonalność i różnorodność.

Nasza ocena

Wykonanie
Awangardowe wzornictwo, dobre materiały, wygląd godny słynnej marki.
Brzmienie
Skutecznie zarządzają rytmem, mocny wyższy bas daje dużo siły.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

JBL S300 to jeden z najmniejszych Synchrosów. Patrząc na okienka w tylnej części muszli, można podejrzewać, że mamy do czynienia z konstrukcją otwartą, lecz szczeliny to tylko ozdoba wypełniona materiałem udającym strukturę włókien węglowych. Jednak dźwięk od tylnej części membran w ograniczony sposób promieniują pierścienie, na których zamocowano muszle.

Muszle są okrągłe, podobnie jak poduszki, które wykończono skórą. Ten sam materiał przytwierdzono do wewnętrznej części pałąka, który jest tym razem kawałkiem metalowej taśmy. Po bokach zintegrowano mechanizm zapadkowy.

Metalowy pałąk zapewnia swobodę w niemal dowolnym kształtowaniu go (choć trzeba to robić bardzo delikatnie), samemu można decydować o sile nacisku na głowę. Już w fabrycznym ustawieniu jest miękko i komfortowo, ale oczywiście wszystko zależy od kształtu i wielkości głowy. Przetworniki w JBL S300 mają typową średnicę 40 mm.

Dzięki mechanizmowi składania typu 3D słuchawki będą dobrze służyć w podróży, zwłaszcza że w zestawie jest także piękne, zasuwane etui z kieszonką na akcesoria (np. przewód). Muszle można swobodnie obracać aż o 180 stopni.

W jednej z nich zainstalowano gniazdo o średnicy 2,5 mm. Przewód jest cienki, ma długość 1,2 m, został zakończony kątowym 3,5 mm wtykiem. W zależności od wersji (300i lub 300a), JBL S300 zostały wyposażone w sterowanie MFI (Apple) lub Android, a dodatkowo mamy do wyboru model czarny i biały.

Odsłuch

Słuchawki JBL S300 w połączeniu ze smartfonem nie sprawiają problemów, grają dynamicznie i "dowolnie" głośno, i już zaznaczają swoje basowe zapędy...

Dopiero jednak po podłączeniu do dużego systemu Hi-Fi pokazują swój charakter - lubią nie tyle grać, co wręcz "kopać" basem, w zakresie 50–100 Hz, trzymając tam ogromny rezerwuar energii.

Przy okazji trochę pogrubiają bas, ale przede wszystkim pracują nad rytmem. Całe brzmienie jest jednak przesunięte w dół, co czasami daje efekt przyciemnienia, a czasami wzmocnienia i dociążenia; jeżeli w nagraniu będzie sporo wysokich tonów, to pojawią się one w dobrej formie, bowiem wycofaniu poddano zakres "wyższej góry".

Specyfikacja techniczna

JBL S300
Typ Otwarte
Poduszka Nauszne
Masa 200
Impedancja (Ω) b.d.
Ergonomia Elastyczne możliwości dopasowania do głowy i składania do transportu, wersje ze sterownikami na Android i urządzenia iOS.
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
Może Cię zainteresować
JBL testy
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista lipiec - sierpień 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu