SOUNDMAGIC
HP200

Z firmą Soundmagic zetknąłem się wcześniej, testując model HP100, czyli słuchawki zamknięte. HP200 kosztują o 200 zł więcej i są otwarte.

Słuchawki Soundmagic HP200 trzymujemy w sztywnym, wyprofilowanym w atrakcyjny kokon etui z czerwoną wyściółką, razem z nimi pękaty woreczek, a w nim firmowe skarby - akcesoria. Wśród nich podstawowy przewód sygnałowy o długości 1,2 m oraz 3-metrowy przedłużacz, obydwa z 3,5-mm złączami, jest także karabińczyk, zakręcana przejściówka na standard 6,3 mm i adapter samolotowy.

Kabel jest okrągły i bardzo sztywny, podłączamy go do słuchawek za pomocą 3,5-mm złącza z mechanizmem zabezpieczającym. HP200 to dość duże słuchawki nauszne, pozostawiają swobodę, a wraz z konstrukcją otwartą gwarantują naprawdę znakomity komfort noszenia.

Nie przeszkadza w tym nawet skóra, z której wykonano poduszki Soundmagic HP200. Problem może być tylko taki, że poduszki są dość płytkie i łatwo się uginają (miękkość gwarantuje jednak wygodę), przez co ucho może dotykać tkaniny izolującej przetwornik.

Czytaj również nasze testy słuchawek bezprzewodowych

Nie uniknięto także efektu wzmożonej czułości na przypadkowe uderzenia kabla, ocieranie o ubranie. Zakres regulacji pałąka i muszli jest wystarczający, można je nawet odginać/ odkręcać do tyłu/góry.

Tylne obudowy muszli są z perforowanego metalu, ale nie dojrzymy przez nie zbyt wiele; ze specyfikacji dowiadujemy się, że przetworniki mają średnicę aż 53 mm (jedne z największych, jakie występują w słuchawkach).

Odsłuch

Próba z urządzeniami przenośnymi przyniosła rozczarowanie; podłączyłem Soundmagic HP200 do iPhone’a, który ze słuchawkami o impedancji ok. 20 omów nie ma problemu.

Chyba jednak nie o impedancję HP200 w tym przypadku chodzi... lecz o wyjątkowo niską czułość; smartfon ma niewystarczającą moc wyjściową, aby uzyskać satysfakcjonujący poziom głośności.

Soundmagic HP200 to "zwierz" typowo domowy, który wymaga wzmacniacza słuchawkowego. Wtedy może zapewnić bardzo oryginalne brzmienie.

Soundmagic HP200 grają niezwykle zwiewnie i lekko, są tak filigranowe i subtelne, że można w pierwszych chwilach albo je pokochać, albo... Znienawidzić raczej nie, ale po prostu zdjąć i odłożyć.

Góra jest puszysta, aksamitna i jednocześnie bardzo klarowna, słychać wszystko, i to w sposób urzekający, niedrażniący. A bas... no cóż - można napisać politycznie, że jest krótki, zwarty itp. Bliższe prawdy jest jednak stwierdzenie, że jest słaby.

Radek Łabanowski

Specyfikacja techniczna

SOUNDMAGIC HP200
Typ Zamknięte
Poduszka Wokółuszne
Masa 310
Impedancja (Ω) 210
Pasmo przenoszenia (Hz) 15-35 000
Ergonomia Wygoda różnorodnych regulacji, miękkich materiałów i otwartej konstrukcji, ale potrzebują mocnego wzmacniacza.
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio marzec 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu