GOLDRING
DR 100

Firma Goldring to mistrz budowania wkładek gramofonowych. Bardzo często idzie to w parze z umiejętnościami w dziedzinie konstruowania słuchawek - proszę spojrzeć chociażby na Audio-Technikę czy Grado. Przez dłuższy czas słuchawek nie było jednak w ofercie brytyjskiego producenta, dopiero w tym roku powróciły grupą trzech modeli: najtańszych DR 50, testowanych DR 100 oraz DR 150, o bardzo podobnych kształtach, z niewielkimi zmianami kolorystycznymi i zupełnie różnymi przetwornikami.

Nasza ocena

Wykonanie
Potężna, sztywna i zwarta konstrukcja.
Brzmienie
Lekki, oddalony od głowy dźwięk, można ich słuchać godzinami.
Artykuł pochodzi z Audio

Wydaje się, że jedną z inspiracji przy projektowaniu słuchawek były Sennheisery, w każdym razie nie można zaprzeczyć ich podobieństwu: mamy podłużne muszle z głębokimi, miękkimi częściami, tutaj wykonanymi z gąbki pokrytej delikatnym welurem w czarnym kolorze.

Inaczej niż w AKG, gdzie element stykający się z głową był wyodrębniony i miał dodatkowy, podwójny pałąk, tutaj, jak w Sennheiserze czy Beyerdynamiku, miękka część stykająca się z głową została umieszczona na elemencie spinającym muszle. Słuchawki mają dość spory nacisk i są raczej sztywne, więc pomimo miękkich muszli nie dla każdego będą najwygodniejsze.

Goldring DR 100 to słuchawki dynamiczne o budowie otwartej, typu otaczającego (circumaural), z dość dużymi membranami o średnicy 44 mm, wykonanymi z folii mylarowej, napędzanymi magnesami neodymowymi.

Kabel o długości 3 m, ze złoconymi końcówkami, odłączalny, został wykonany z miedzi OFC o czystości 99,999 %. Mają raczej niską impedancję (32 Ω), w czym przypominają słuchawki Grado oraz... konstrukcje przenośne. Nie mają jednak charakterystycznego "podrasowanego" dźwięku, który się z tym często wiąże.

Odsłuch

Podobnie jak w K601, tak i w DR 100 Goldringa góra jest nieco łagodzona. Dźwięk jest oddalony od słuchacza, co dla wielu użytkowników będzie atutem, ponieważ zapobiega to powstaniu efektu "klatki", który mimo generalnych zalet słuchawek doskwiera wielu ich użytkownikom.

Podobnie jak DR 100 grały np. Beyerdynamiki DT990 Pro, przez co dało się ich słuchać godzinami bez cienia zmęczenia. Bardzo ładnie zabrzmiały instrumenty, których energia koncentrowała się na średnicy i niższej części góry, te zakresy miały bardzo spójny, ładny przebieg.

Podobnie jak w AKG K601, tak i tutaj dynamika jest naprawdę niezła, pokazująca stopę perkusji z płyty Momentum Akiko Grace (Jroom/Columbia [Japan], COCB-53547, CD) w dokładny, niemal fizycznie odczuwalny sposób.

W spokojnych fragmentach muzycznych Goldring DR 100 zabrzmią w zrelaksowany, niezobowiązujący sposób, być może nie przekazując takiej dawki energii, jak niektóre inne konstrukcje (celują w tym Ultrasone i Grado), pozwalając jednak na długodystansowe delektowanie się muzyką, płyta po płycie. A do tego kosztują naprawdę niewiele.

Specyfikacja techniczna

GOLDRING DR 100
Typ Otwarte
Poduszka Wokółuszne
Masa 295
Impedancja (Ω) 32
Pasmo przenoszenia (Hz) 30-20 000
Ergonomia Ściśle przylegają do głowy, nie dla każdego będą wygodne.
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio marzec 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu