Przedwzmacniacz gramofonowy Accuphase C-47

02 lipca 2020 Sprzęt

C-47 to najnowszy high-endowy przedwzmacniacz gramofonowy Accuphase. Zastępuje wprowadzony sześć lat temu model C-37 i jest pierwszym na świecie urządzeniem tego typu, w którym sygnał jest prowadzony od wejść do wyjść całkowicie symetrycznie. Rezultatem tego jest m. in. bardzo wysoka odporność na zewnętrzne zakłócenia i szum.

Może Cię zainteresować

Wejście XLR zarezerwowano tylko i wyłącznie dla sygnału MC, gdyż ze względu na ekranowanie sygnału MM połączone z biegunem ujemnym tryb zbalansowany mija się z celem. Pozostałe trzy wejścia RCA można skonfigurować jako MC z sześcioma ustawieniami impedancji lub MM z trzema. Każde z czterech wejść dysponuje oczywiście osobną pamięcią ustawień.

W Accuphase C-47 zastosowano wzmacniacze instrumentacyjne z prądowym sprzężeniem zwrotnym: osobno dla sygnału MC, zbudowany z 9 par tranzystorów bipolarnych i dla MM, z 3 par tranzystorów FET. Są one uzupełnione bardzo precyzyjnym wzmacniaczem korekcyjnym.

Część rozwiązań pochodzi tu wprost z topowych urządzeń Accuphase: przedwzmacniacza Accuphase C-3850 i integry Accuphase E-800, zapewniając maksymalną efektywność odwzorowania sygnału przy bardzo niskich szumach układu.

Czytaj również nasze testy urządzeń Accuphase

Accuphase C-47 - wzornictwo

Accuphase C-47 od zewnątrz wygląda prawie identycznie jak poprzednik: układ przycisków jest identyczny, jednak na wyświetlaczu zamiast diodowych wskaźników ustawień wprowadzono cyfrowy wskaźnik wartości liczbowej wybranej impedancji.

Dla trybu MC zrezygnowano z ustawienia 3 Ω i dodano 200 Ω. Boczne panele wykonano tak samo – z naturalnego drewna wykończonego w wysokim połysku, ale lakierowaną górną płytę stalową zastąpiło eleganckie szczotkowane aluminium.

Accuphase C-47 - wnętrze

Więcej zmian widać w środku Accuphase`a C-47 - wprawdzie transformatory toroidalne dostarczające prądu do prawego i lewego kanału są dalej po lewej stronie od czoła, jednak po przeciwnej układ modułów zmienił się. W związku z topologią osobnych monofonicznych kanałów sekcję wzmacniająco-korekcyjną umieszczono na dwóch osobnych płytkach bliżej tylnego panelu, a płytkę niskoszumnego zasilacza stabilizowanego – bardziej z przodu.

Ta ostatnia sekcja dysponuje 8 kondensatorami elektrolitycznymi o łącznej pojemności 15 000 μF i jest niezależna od fluktuacji impedancyjnych wkładki. 

Czytaj również o tegorocznych nowościach Accuphase: wzmacniaczu zintegrowanym E-380 i wzmacniaczu zintegrowanym E-800

Wszystkie trzy sekcje są oddzielone od siebie przegrodami niwelującymi zakłócenia elektromagnetyczne, płytki zaprojektowano pod kątem jak najściślejszego rozmieszczenia komponentów i maksymalnego skrócenia ścieżki sygnałowej.

Jeśli chodzi o parametry, to prezentują się one następująco - dla trybu MC maksymalna odchyłka krzywej korekcji RIAA wynosi ±0.3 dB w przedziale od 10 Hz do 20 kHz, poziom szumów -155 dB, a zniekształcenia THD utrzymują się na poziomie poniżej 0.003 % przy 1 kHz.

Źródło: Nautilus

ACCUPHASE testy
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta listopad 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień - październik 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio listopad 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio listopad 2020

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu