Richard D. James jest ikoną klubowej muzyki elektronicznej i jednym z największych jej innowatorów. Od wydania ostatniego jego dzieła "Drukas" upłynęło jednak trzynaście lat.

Zaciekawia już samo opakowanie płyty "Syro". Składająca się z kilku części okładka wygląda jak paragon, który trzeba rozwinąć, by ujrzeć spis wydatków związanych z promocją albumu.

Do nagrania nowego materiału Aphex Twin użył 138 rożnych instrumentów i sprzętów studyjnych, na które złożyły się syntezatory, samplery, sequencery, procesory, interfejsy MIDI, automaty perkusyjne, wokodery, equalizery, a także ścieżki wokalne. Nawet nazwy utworów wzięły się od sprzętu, jaki został użyty do ich nagrania i tempa, w którym są utrzymane.

Aphex Twin pozostaje wierny swoim inspiracjom z lat 90. Na płycie odnajdziemy skomplikowane elektroniczne minisymfonie, melancholijne fortepianowe pasaże, numery okraszone mocnym bitem i melodyjne, wręcz przebojowe kawałki. W efekcie powstała przyjazna dla ucha, choć przewidywalna muzyka, skierowana do wąskiej grupy fanów, zakręconych na punkcie klubowej elektroniki.

Grzegorz Dusza
WARP/SONIC

Audio - wrzesień 2019

Czytaj bieżący numer na swoim tablecie za darmo!

Nagrody EISA zdobywają coraz większe znaczenie, jako że nasze grono poszerza się o ekspertów z całego świata, a nie tylko z Europy. W tym roku przedstawiamy ponad 30 nagród dla urządzeń stereo i wielokanałowych, high-endowych i budżetowych. Kolumny, słuchawki, ...

Kup ten numer Zaprenumeruj Przejrzyj