ROBERT FRIPP, ANDREW KEELING, DAVID SINGLETON The Wine of Silence

The Wine of Silence
Wykonanie
Nagranie

Zainteresowanie Frippa (lidera formacji King Crimson) muzyką klasyczną XIX i XX wieku było silnie wyczuwalne od początku jego działalności; słychać to też na tym albumie. Choć trudno wskazać na jeden rodzaj stylistycznej inspiracji, te wpływy miały zawsze coś z muzycznego patosu.

Przyjęta forma "The Wine of Silence" oscyluje między dawną muzyką sakralną a współczesną symfoniką minimalistyczną. Można ją kojarzyć z dziełami Arvo Parta, Johna Tavenera czy nawet Mikołaja Góreckiego, którzy wykorzystywali koncept kontinuum przenikających się tonów.

Powstawanie niniejszego projektu ma wieloletnią historię, a jego korzenie sięgają czasów, gdy Fripp do malowania krajobrazów dźwiękowych wykorzystywał technikę Frippotronics za pomocą magnetofonów szpulowych, a potem Soundscapes z użyciem syntezatora cyfrowego, sterowanych gitarą.

Zasadniczą ideą niniejszego pomysłu było przedstawienie sześciu kompozycji (których współautorami są Andrew Keeling i David Singleton) w formie całkowicie akustycznej, zrealizowanej przez wielką Metropole Orkestr z Amsterdamu pod dyrekcją Jana Stulena i duży chór mieszany. Próżno szukać preparowanej gitary, bo Robert Fripp tu nie gra, choć czasem zastanawiamy się, czy z głośników nie dobiega chór mellotronów.

Cezary Gumński
DISCIPLINE GLOBAL MOBILE

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation marzec 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista marzec 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio marzec 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio marzec 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu