YAMAHA
PDX-30

Yamaha, podobnie jak pozostali wielcy amplitunerowego świata, rozpoczęła intensywny romans dedykowanych urządzeniom stacjonarnym. Jednocześnie dość intensywnie wkraczała koncepcja DTA, a więc Desktop tłumaczeniu: biurkowych, podręcznych (ale nie projektuje przede wszystkim wiele odmian z elektroniką i głośnikami w jednej obudowie - w różnorodnych konfiguracjach.

Szybko stało się jasne, że szczególnie z tego typu sprzętem nierozerwalnie splata się iPod. Oferta Yamahy w tym zakresie zdążyła się już tak mocno rozrosnąć, że producent stworzył wręcz zupełnie niezależny od macierzystej strony internetowej audio4ipod.pl, którego polska wersja miała niedawno swoją premierę. Było tylko kwestią czasu, by iPody powszechnie wgryzły się w zestawy PianoCraft Yamahy, ale na potrzeby naszego porównania znakomite mikrowieże trzeba było odsunąć na dalszy plan.

Yamaha PDX-30 jest systemem nie tylko dedykowanym, ale i w pełni podporządkowanym iPodowi , który będzie tu jedynym źródłem dźwięku. Stacja jest jedną z najtańszych w całym teście, nie ma w niej więc specjalnej ekstrawagancji w zakresie kształtów i materiałów.

Urządzenie wygląda skromnie i zwyczajnie, jak niewielki głośnik centralny. Przód z delikatnie zaokrąglonymi krawędziami pokryto czarną maskownicą, za którą mieszczą się dwa szerokopasmowe, 8-cm przetworniki. Brak przycisków, pokręteł, wyświetlacza, wskaźników… Większą wyrazistością może pochwalić się maleńki, śnieżnobiały pilot. Jednak oprócz bazowej, czarnej wersji można nabyć Yamaha PDX-30 także w kilku innych, w tym także jaskrawych, kolorach.

Yamaha PDX-30 jest oszczędna pod względem wyposażenia, jedynie dwa przyciski umożliwiają regulację głośności, a umieszczona za czarnymmateriałem dioda informuje kolorem i sentencją błysków o trybach pracy i ewentualnych błędach. Zasilacz nie zmieścił się już do wnętrza obudowy, dlatego producent dodaje typową dla tego typu urządzeń "kostkę". Dla osób poszukujących nieco bardziej rozbudowanej funkcjonalności przygotowano starszego brata urządzenia o symbolu PDX-60, identycznego pod względem wzmacniacza i głośników, z dodatkowym modułem komunikacji bezprzewodowej bluetooth.

BRZMIENIE

Po takim maluchu, z niewielkiej i lekkiej obudowy, nie spodziewałem się ani basu, ani zbyt dużego dźwięku w ogóle. Tymczasem Yamaha PDX-30 potrafi zagrać głośno, równocześnie nie ma wielu słabych punktów, jeśli chodzi o zrównoważenie. Najniższego basu tu oczywiście nie ma i stacja nie stara się nawet oszukiwać, że go generuje.

W zamian potrafi zaoferować całkiem sporo nieco wyższej, niskotonowej substancji, która lekko zaokrąglona i "podtuczona" stanowi o sile oraz obszerności tego brzmienia.

Parametry
YAMAHA PDX-30
Produkowany Tak
Stacja dokująca dla iPoda Tak
USB Tak
Wi-Fi
Bluetooth nie
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
YAMAHA testy
Viso HP70
NAD
Viso HP70
Słuchawki

Viso HP70 to pierwsze słuchawki bezprzewodowe NAD-a, w sumie dopiero drugie w ofercie firmy, dodane do wprowadzonych 5 lat temu (i wciąż pozostających w sprzedaży) Viso HP50. NAD porusza się w tej dziedzinie ostrożnie, jednak można liczyć na to, że to, co zrobi, będzie bardzo dobre, skoro nie realizuje swoich projektów "na wyścigi".

Space One Wireless
KEF
Space One Wireless
Słuchawki

Najświeższe i najbardziej luksusowe propozycje słuchawkowe KEF-a zostały wyróżnione w specjalny sposób - znakiem Porsche Design Sound. Tak, to ten Porsche, którego studio projektowe daje wsparcie różnym "inicjatywom" - torebki, zegarki, smartfony... Pod szyldem PD KEF oferuje obecnie trzy modele: douszne Motion One, nauszne Space One i ich wersję bezprzewodową Space One Wireless.

H8i
B&O PLAY
H8i
Słuchawki

B&O Play ma w ofercie trzy modele nauszne i bezprzewodowe - H4, H8i i H9i. Najnowsze są te ostatnie, ale H8i, którymi się zajmujemy, też trafiły do sprzedaży niedawno. Pod pewnymi względami są nawet bardziej atrakcyjne od H9i, bowiem czas ich pracy na jednym ładowaniu sięga aż 45 godzin.

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu