PIONEER
XV-NAS5

Krótko po rezygnacji z produkcji paneli plazmowych Pioneer zapowiedział mocniejsze skupienie się na sprzęcie audio, a w szczególności na kolumnach głośnikowych. To obszar, któremu kilkadziesiąt lat temu firma poświęcała szczególnie dużo uwagi, będąc jednym z wiodących japońskich producentów. Jak na razie zapowiedzi te realizowane są z umiarkowanym zapałem, choć akurat audio (nie kino domowe) i kolumny stanowią świetną bazę do budowy systemu muzycznego dla iPoda, którego niewątpliwie w ofercie Pioneera bardzo brakowało.

Nasza ocena
Wykonanie
Duży i ambitny, z trójdrożnym układem głośników ze zintegrowanym modułem subbasowym.
Funkcjonalność
Przesyła sygnały wideo do podłączonego telewizora, dodatkowe analogowe wejście audio, za pomocą opcjonalnej przystawki możliwa jest także komunikacja Bluetooth, budzik.
Brzmienie
Wyrównane, bez przerysowań, z wypełnionym środkiem i delikatną górą.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Premiera dwóch urządzeń Pioneer XW-NAS3 oraz Pioneer XW-NAS5 odbyła się z wielką pompą. Do testu wybraliśmy model Pioneer XW-NAS5, większy i droższy, ale zwłaszcza w zakresie techniki głośnikowej (która ma w tego typu sprzęcie wręcz kluczowy wpływ na ostateczny rezultat), zdecydowanie lepszy. Pioneer XW-NAS5 to jeden z największych dostępnych na rynku systemów tego typu. Efektowna, zaokrąglona obudowa wymiarami może nie tylko dorównać, ale i przebić niejeden głośnik centralny. Pioneer posadowiony jest na wysokich nóżkach - to działanie nieprzypadkowe i będące konsekwencją przyjętych rozwiązań technicznych.

Duża obudowa stacji wykończona jest błyszczącym lakierem, a prezentowana na zdjęciach krwisto- -czerwona wersja prezentuje się agresywnie i bardzo dynamicznie; w ofercie są także bardziej stonowane opcje. Na front (oraz boczne ścianki) naciągnięty został czarny materiał pełniący rolę maskownicy. Pod nim swoją obecność ujawnia duży wyświetlacz wskazujący wybrane funkcje, wartościowy i niezbędny wobec wbudowanego budzika. Podstawka dokująca dla iPoda znajduje się na górze, pod uchylanym panelem.

Do sterowania przydzielono tużobok kilka przycisków, ale w komplecie jest także bardzo rozbudowany, płaski pilot. Wyjątkową cechą Pioneera XW-NAS5 jest bogactwo konektorów na tylnej ściance, NAS5 przetwarza bowiem nie tylko sygnały audio, które pobierane są z iPoda i wzmacniane, ale także wideo. Stąd obecność kompletu wyjść obrazu (standardy komponentowe i kompozytowy) do telewizora. Do systemu można także podłączyć (kablem analogowym) dowolny odtwarzacz audio, a po dokupieniu adaptera dołożyć także funkcjonalność bezprzewodowej transmisji Bluetooth. Jest także tuner FM, a standardowy konektor antenowy na tylnej ściance pozwoli podłączyć nawet poważną antenę.

Nietypowe i bardzo zachęcające rozwiązania pojawiają się w zakresie głośników. Za ciemną maskownicą trudno wprawdzie cokolwiek dojrzeć, ale bazując na specyfikacji producenta wiemy, że zastosowano tutaj model 2.1. Z przodu umieszczone są dwudrożne układy z 5-cm średniotonowym i tweeterem, a na dolnej ściance zainstalowano 10-cm głośnik niskotonowy (wspólny dla obydwu kanałów) w obudowie bas-refleks. Wzmacniacze dla kanałów mają moc po 15 W, dla woofera 30 W.

BRZMIENIE

Oryginalny układ trójdrożny mógłby znacząco wpłynąć na charakter brzmienia. Pioneer nie zdecydował się jednak na eksponowanie skrajów pasma, chociaż względem małych głośników szerokopasmowych byłoby to zadanie łatwe. Ciężar brzmienia pozostaje w zakresie średnicy, zaakcentowano przy tym jej dolny fragment, dlatego większość nagrań niesie ze sobą siłę i powagę, a wokale lekką nosowość.

Bas schodzi, jak na taki sprzęt, naprawdę nisko, ale i nie udaje przy tym, że łamane są prawa fizyki. Wyższy podzakres nie jest eksponowany, rytm utrzymuje się niejako naturalnie, bez sztucznej stymulacji i poganiania. Wysokie tony zostały wyciszone, wybrzmienie jest jednak ładnie wykończone, choć pozbawione najmniejszych śladów metaliczności.

Parametry
PIONEER XV-NAS5
Produkowany Tak
Stacja dokująca dla iPoda Nie
USB Tak
Wi-Fi
Bluetooth tak
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
PIONEER testy
Melody M-CR611
MARANTZ
Melody M-CR611
CD amplitunery

M-CR611 jest nowym komponentem w serii Melody. W tańszym urządzeniu M-CR511 brakuje przede wszystkim czytnika CD, występują także inne ograniczenia funkcjonalne. Obydwa modele są sprzedawane zarówno jako samodzielne urządzenia, jak też wraz z parą monitorów.

One (CD-RX30)
CAMBRIDGE AUDIO
One (CD-RX30)
CD amplitunery

CA oferuje dwa kompaktowe urządzenia stereofoniczne oraz dedykowane do nich głośniki. Najbardziej klasycznym, chociaż niedawno wprowadzonym do sprzedaży, jest właśnie testowany przez nas CD-amplituner One (jego oficjalny symbol - CD-RX30). Odtwarza płyty CD, ma oczywiście wbudowany wzmacniacz, ale nie strumieniuje plików z sieci.

CR-101DAB
TEAC
CR-101DAB
CD amplitunery

CD-amplituner Teaca jest malutki. To nie zarzut - w tej kategorii urządzeń to ważna zaleta dla wielu klientów. O jego umiarkowanych wymiarach można wnioskować patrząc już tylko na opakowanie. Sam CR-H101DAB ma tylko nieco ponad 18 cm szerokości, 9 cm wysokości i 22 cm głębokości. Jest jednak stosunkowo ciężki i bardzo solidnie wykonany, robi naprawdę doskonałe wrażenie.

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu