BEIRUT

Gallipoli

Gallipoli

Wykonanie

Nagranie

Debiut Amerykanina meksykańskiego pochodzenia Zacha Condona "Gulag Orkestar" (2006), ukrywającego się pod nazwą Bejrut, wypełniały barwne bałkańskie melodie, rzewne cygańskie zawodzenia, muzyka klezmerska i latynoamerykańska, a wszystko to zostało przefiltrowane przez amerykański folk i indie rock.

Tamten album powstał z pomocą organów Farfisa, które nadawały muzyce dość specyficzne brzmienie. Po latach Zach wraca do tego instrumentu i robi to z równie dobrym skutkiem. Płyta "Gallipoli" powstawała na raty, ale kropką nad i stała się wizyta na południu Włoch, gdzie w małej miejscowości, która dała tytuł albumowi, natknął się na procesję prowadzoną przez kilkuosobową orkiestrę złożoną z instrumentów dętych. To podsunęło mu pomysł, aby takie brzmienie wykorzystać na płycie.

Piosenki Zacha Condona niosą ze sobą radość i smutek. Żywe, barwnie zinstrumentalizowane kompozycje będące afirmacją życia przedzielają utwory wyciszone, rzewne, intymne. Nagrania są pisane prostymi melodiami zaczerpniętymi z muzyki ludowej. Swoje robi nieco zawodzący, ale bardzo śpiewny wokal Condona, który przenosi słuchacza w inny świat. Świat wyjęty niczym z filmów Kusturicy - prowincjonalny, odrealniony, a jednak istniejący naprawdę.

Grzegorz Dusza
4AD/Sonic

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista lipiec - sierpień 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu