SAMSUNG
HW-J8501

Samsung oferuje bogatą gamę telewizorów, kuszących zarówno nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi i funkcjonalnymi, jak też atrakcyjnym wzornictwem. To wiedziałem. Nie zdawałem sobie jednak sprawy, że i oferta soundbarów jest tak duża.

Nasza ocena
Wykonanie
Rozmach według firmowej koncepcji, dopasowany do "wygiętych" telewizorów o dużych przekątnych. Dużo aluminium.
Funkcjonalność
Wyposażenie w podstawowe wejścia oraz dekodery, możliwość pracy w LAN/WLAN, odbiór strumienia BT. Bardzo szybkie łączenie subwoofera z soundbarem (bezprzewodowo), prosty i przejrzysty sposób obsługi.
Brzmienie
Potężny bas i bardzo szeroka scena współtworzą obfity, obszerny dźwięk, zdolny wypełni
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Testowany przez nas model ma oznaczenie HW-J8501, na wersji czarnej znajduje się symbol HW-J8500. Nasze urządzenie jest dedykowane do telewizorów o przekątnych 65 i 78 cali, dostępnych w ramach najwyższych serii 8 i 9. Soundbar jest do nich dopasowany wielkością, kształtem oraz elementami montażowymi. Nic nie przeszkadza jednak w postawieniu HW-J8501 na szafce i uruchomieniu go z dowolnym urządzeniem wizyjnym (u mnie projektor).

Samsung HW-J8501 to kolejny system soundbara i subwoofera. Soundbar, a raczej wielki łuk, ma prawie 1,5 m szerokości, zaledwie 6,5 cm wysokości (razem z nóżkami) i trochę ponad 18 cm głębokości.

Dwa z dziewięciu głośników użytych w HW-J8501 ulokowano po bokach, aby rozwinąć efekty przestrzenne.

Dwa z dziewięciu głośników użytych w HW-J8501 ulokowano po bokach, aby rozwinąć efekty przestrzenne.

Górny panel to szczotkowane aluminium, wszystkie elementy spasowano idealnie. Masa urządzenia także jest odczuwalna. Urządzenie pracuje podobno w systemie 9.1, trudno ustalić dokładne miejsca montażu głośników w listwie. Pewne jest tylko to, że dwa z nich, grają na boki – aby łatwiej osiągnąć efekt otaczania słuchacza dźwiękiem. Głośniki współpracują z dziewięcioma wzmacniaczami. Do dekodowania zastosowano Dolby Digital 5.1 i DTS2 oraz kilka trybów DSP dla sygnałów stereofonicznych. Lista odtwarzanych plików: WMA, WAV, MP3, FLAC, ALAC, OGG, AAC.

Na górnym panelu są tylko cztery wypukłe przyciski. Wyświetlacz jest niewielki, schowany za maskującą siatką, jednak doskonale widoczny. Display automatycznie wygasza się po kilkunastu sekundach po otrzymaniu komendy.

Głośniki oraz wyświetlacz są schowane za maskownicą. Display jest znakomicie czytelny z kilku metrów, wygasza się automatycznie po kilkunastu sekundach bezczynności (użytkownika).

Głośniki oraz wyświetlacz są schowane za maskownicą. Display jest znakomicie czytelny z kilku metrów, wygasza się automatycznie po kilkunastu sekundach bezczynności (użytkownika).

Soundbar ma dwa złącza HDMI, wejście i wyjście (z kanałem zwrotnym ARC). Potrafi przełączać 3D, ale już nie 4K. Są jeszcze dwa wejścia audio – cyfrowe optyczne i analogowe na mini-jacku.

Funkcje sieciowe wydobywa się z HWJ8501 za pomocą aplikacji Multiroom Link, połączenie następuje poprzez LAN lub WLAN. Bardzo użyteczne jest połączenie Bluetooth, łączność jest bezproblemowa nawet z dużej odległości.

Subwoofer ma znaczne rozmiary (50 x 33 x 18 cm), ale można go postawić lub położyć. 20-cm głośnik pracuje w obudowie bas-refleks. Część obudowy subwoofera została pokryta szczotkowanym aluminium, takim jak użyty w głównej jednostce. Sygnał jest przesyłany bezprzewodowo.

Odsłuch

Dźwięk jest równie rozłożysty jak urządzenie, co przecież jest logiczne, skoro głośniki wykorzystują całą szerokość panelu. Ale za pomocą elektroniki udało się jeszcze więcej: scena wychodzi poza fizyczne wymiary soundbara, dźwięki docierają nie tylko z przodu, pojawiały się efekty po bokach.

Pewną paradoksalną słabością wynikającą z tej cechy jest sposób odtwarzania dialogów, które mniej wiązały się z mówiącym, a bardziej rozlewały po całym soundbarze. Dźwięk był potężny? W stosunku do soundbara to mało powiedziane, brzmienie było wręcz monstrualne, ogromne, powalające. Ale tutaj swój udział ma subwoofer.

Systemowy subwoofer łączy się z soundbarem bezprzewodowo, nie ma żadnych własnych regulacji.

Systemowy subwoofer łączy się z soundbarem bezprzewodowo, nie ma żadnych własnych regulacji.

Wedle audiofilskich norm, wybryki tego pudła były niedopuszczalne. Basu było bardzo dużo, muzyce służył czasami "nie w porę", mając miękki, tłusty charakter, w dynamicznych sytuacjach spowalniał akcję, ale też dawał niespotykaną gdzie indziej moc. Skala dźwięku, jaką kreuje system Samsung HW-J8501, pasuje nie tylko do dużych telewizorów, ale i do dużych ekranów z projektorami. Siedziałem trochę przygnieciony, trochę zafascynowany.

Góry pasma Samsung też nie żałuje - jest ważnym składnikiem przestrzenności. W końcowym efekcie całe pomieszczenie wypełnione jest dźwiękiem. System zdecydowanie kinowy, mniej muzyczny, ale jeżeli lubimy basidło w każdej sytuacji - to w żadnej nie zawiedzie.

Grzegorz Rogóż

SAMSUNG testy
Ambeo 3D
SENNHEISER
Ambeo 3D
Soundbary

Kiedy wszedłem do pokoju zorganizowanego przez firmę Sennheiser podczas konwencji EISA w Antwerpii, usiadłem mniej więcej pośrodku, i usłyszałem Ambeo 3D w akcji, natychmiast rozejrzałem się na boki. Tam "musiały" wisieć jakieś surroundy, ale jakoś nie mogłem ich dojrzeć... ściany były gołe. A taki bas "nie miał prawa" pojawić się z tej wielkości belki bez pomocy subwoofera, który jednak ukrył się nadzwyczaj skutecznie...

Katch One
DALI
Katch One
Soundbary

Dali KATCH to produkt rasowo skandynawski. Nowoczesny, elegancki, ale nie "przefajnowany", wzorniczo minimalistyczny, funkcjonalnie racjonalny, brzmieniowo wyśmienity. Można nim być zachwyconym, ale też... Nie potrafi "wszystkiego", lecz w ramach jasno określonych kompetencji, działa bezbłędnie.

Signa S1
POLK AUDIO
Signa S1
Soundbary

Soundbary stały się jedną z najważniejszych kategorii sprzętu A/V. Zdobyły w kinie domowym większą popularność niż wielokanałowe systemy głośnikowe i zestawy "z jednego pudełka" i - co ważniejsze - dalej utrwalają swoją pozycję, gdyż przemawiają do klientów wieloma racjonalnymi argumentami i zaletami, a nie płyną tylko na fali sezonowej mody. Rozstawianie pięciu czy siedmiu głośników jest dla wielu amatorów kinodomowych emocji zadaniem, z różnych powodów, bardzo niewdzięcznym, a położenie grającej "belki" pod telewizorem - "ciastkiem z kremem".

Live Sound & Installation październik 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista październik 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu