Na płytach BR obowiązkowo musi się znaleźć zakodowany sygnał w Dolby Digital i DTS, a także w nowym kodowaniu - Dolby Digital Plus (7.1), wciąż stratny, chociaż charakteryzujący się większą przepływnością niż klasyczny DD. Najlepszą jakość dźwięku dadzą jednak najnowsze, bezstratne (!) kodeki Dolby TrueHD oraz DTS-HD Master Audio. Obydwa są opcjonalnymi (niestety!) sposobami kodowania i są w stanie przekazać do ośmiu kanałów o parametrach 24/96, zapisanych bit po bicie.
Powszechnie uważa się, że lepszym formatem bezstratnym, przynajmniej jeśli chodzi o jakość dźwięku, jest DTS-HD Master Audio, w którym prędkość przepływu jest większa niż Dolby TrueHD. Dzięki niemu Blu-ray jest w stanie teoretycznie pomieścić sygnał audio 24/192 we wszystkich ośmiu kanałach.
Co ciekawe, w licencji BR jest także mowa o MLP - to format płyt DVD-Audio, a więc z bezstratnym kodowaniem 24/96 5.1 lub 2 x 24/192, a także o SACD. Obydwa są wyposażeniem opcjonalnym.