STEWART COPELAND

Orchestralli

Orchestralli

Wykonanie

Nagranie

Choć grupa Police startowała na fali post-punku, to każdy z jej członków w trakcie istnienia i po rozwiązaniu grupy tworzył coraz bardziej ambitne przedsięwzięcia artystyczne.

Już pod koniec lat 80. Stewart Copeland, perkusista tria, po przygodzie z muzykami afrykańskimi rozpoczął pisanie muzyki dla filmu, telewizji i baletu, zdobywając należne uznanie. Zazwyczaj zasiadając za zestawem perkusyjnym, nadawał swym kompozycjom należnej motoryki. Można nawet powiedzieć, że Copeland wykształcił niezwykle indywidualny styl wypowiedzi, w którym instrumenty perkusyjne (marimba, dzwony rurowe, dzwonki, triangle) prowadzą nierzadko wartki wątek melodyczny.

Fragmenty koncertów, zarejestrowane w kilku włoskich miastach, są doskonałym przykładem umiejętności Copelanda. Czterech perkusistów grających z zapałem cudownie stapia się z pracą rozbudowanej sekcji smyczkowo-dętej. Orkiestra nawiązuje niekiedy do charakterystycznych brzmień angielskich big-bandów (Michael Gibbs, Colin Towns), gdzie pełne romantyzmu i łagodności wątki melodyczne są rozgrywane z pełnym bogactwem polifonii. Wielka szkoda, że przepych muzyczny na koncertowych scenach został utrwalony na krążkach dość agresywnie i mało selektywnie.

Grzegorz Dusza
Ponderosa / GiGi

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio grudzień 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu