Grzybobranie

WOJTEK MAZOLEWSKI
Grzybobranie

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:
Według załączonej do kompaktu "instrukcji", podczas słuchania albumu "Grzybobranie" uczestniczymy w pewnej grze psychologicznej wyzwalającej odkrywanie własnych stanów ducha. Czy jest tu mowa o stanie ducha wywołanym zebranymi w "grzybobraniu" halucynogenami? Nie wiadomo.

Po kilku bardzo udanych projektach lider formacji Pink Freud Wojtek Mazolewski firmuje kolejne przedsięwzięcie własnym nazwiskiem. De facto w realizacji biorą udział członkowie grupy Pink Freud (Kuba Staruszkiwicz – bas i Tomek Ziętek – trąbka), lecz skład rozszerzono o obdarzoną poruszającym głosem wokalistkę-tubistkę Candelarię S. Valiente, saksofonistów Irka Wojtczaka i Tomka Dudę, trębacza Kamila Szuszkiewicza, pianistę Marcina Maseckiego i perkusjonalistę Łukasza Moskala. 

Ze swoim basem lider skrył się jakby na drugim planie i stworzył wyśmienitą atmosferę do zbiorowych improwizacji, w których można odnaleźć elementy funky, free jazzu, czy flamenco. Propozycja ta stanowi przede wszystkim kontynuację tradycji yassowych i poszukiwanie nowych form we free-funku. Sesja przypomina charakterem działania formacji Milesa Davisa z przełomu lat 60. i 70. Lekko zarysowane tematy stają się pretekstem do luźnych improwizacji; co ciekawe, pod dziewięcioma utworami nikt się nie podpisał jako kompozytor.

Według załączonej do kompaktu "instrukcji", podczas słuchania albumu "Grzybobranie" uczestniczymy w pewnej grze psychologicznej wyzwalającej odkrywanie własnych stanów ducha. Czy jest tu mowa o stanie ducha wywołanym zebranymi w "grzybobraniu" halucynogenami? Nie wiadomo. Nie wiadomo też, czy jest to właściwy klucz do poznania własnego ego? Jednak bez względu na przesłanie, przedstawiony materiał jest niezwykle refleksyjny, inteligentnie zintegrowany i wciągający biegiem wydarzeń niczym nierozwiązana zagadka, którą podświadomie chcemy koniecznie rozwiązać.


UNIVERSAL/ UNIVERSAL MUSIC

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo