CAMBRIDGE AUDIO
G5

CA oferuje szeroką gamę głośników bezprzewodowych, a G5 jest reklamowany jako najlepszy głośnik BT w historii tej marki.

Głośnik Cambridge Audio G5 jest niewielki, lecz jeszcze nie kieszonkowy. Bateria litowo-jonowa pozwala na 14 godz. pracy, pełne ładowanie odbywa się w czasie 4 godz. G5 strumieniuje wyłącznie przez BT, ale ma też analogowe wejście i wyjście audio (obydwa mini-jack).

Z tyłu jest ponadto USB, służące do ładowania urządzenia przenośnego. G5 może pracować samodzielnie lub zostać połączony w stereofoniczną parę, wówczas należy przełączyć miniaturowy hebelek ulokowany z tyłu. Pod gniazdami, na tylnym panelu, znajduje się niewielka klapka, którą należy otworzyć, żeby głośnik stał stabilnie.

G5 jest dostępny w dwóch wersjach: tytanowo-czarnej i złoto-białej. Gdy siatka kryjąca głośniki jest tytanowa, reszta obudowy jest wykonana z czarnego, "skóropodobnego" plastiku, a gdy złota - obudowa jest biała. Przyciski do obsługi znajdują się na górze. Posługiwanie się G5 jest banalnie proste.

Strumieniowanie muzyki można przerwać rozmową telefoniczną. G5 komunikuje się ze smartfonami także w standardzie NFC. G5 zawiera trzy przetworniki (6 cm pośrodku, 3 cm na skrajach) oraz dwie prostokątne membrany bierne. DSP tego głośnika pracuje w trybie 2.1.

Pod zestawem przyłączy znajduje się klapka, otwarcie której stabilizuje głośnik. Wśród gniazd jest wyjście analogowe audio.

Odsłuch

Głośniczek niewielki, brzmienie spokojne, ale całkiem dojrzałe. Cambridge Audio G5 nie sili się na żadne efekty i udawanie czegoś większego. Bas jest skrócony i uprzejmy, góra odpowiednio skrojona, bez ostrości i metaliczności, średnica na pierwszym planie, ale też bez szaleństw – w sumie naturalne, przyjemne brzmienie bez wielkich aspiracji i pretensji.

Nie ma mowy o głośnym graniu ani o przestrzenności. Do takich zadań będzie potrzeba pary głośników, pojedynczy G5 wystarczy, gdy znajduje się blisko słuchacza.

- Komunikacja: BT
- Wejścia: 1 x analogowe mini-jack audio
- Podłączenia: 1 x USB do ładowania, 1 x wyj. analogowe mini-jack audio
- Czas pracy na wewnętrznej batrii [h]: 14
- Wymiary (szer. x wys. x gł.) [mm]: 270 x 121 x 55
- Masa [kg]: 1,3

CAMBRIDGE AUDIO testy
Ottava SC-C50
TECHNICS
Ottava SC-C50
Głośniki bezprzewodowe

Kiedy kilka lat temu Technics wracał po długiej nieobecności na rynek audio, na pierwszym etapie przypominania o sobie postawił przede wszystkim na sprzęt wysokiej klasy - powiedzmy nawet, że hi-end. Gdy wszyscy już ochłonęli i zrozumieli, z jaką potęgą mają do czynienia, Technics zajął się (jak to zresztą zaplanował) projektami praktyczniejszymi, a więc w cenach przystępniejszych. Wciąż jednak obowiązuje podział na Panasonica i Technicsa, z których ten drugi ma przywilej oznaczać produkty z wyższej półki. Seria Ottava o pomysł na nowoczesne audio, którego podstawową cechą ma być kompletność, bo chociaż urządzenia mają zróżnicowane formy, to wszystkie można podciągnąć pod hasło all-in-one. W każdym zestawie/ urządzeniu jest źródło, wzmacniacz, głośniki - w jednej lub w kilku obudowach.

Music 5
DYNAUDIO
Music 5
Głośniki bezprzewodowe

Popularność głośników bezprzewodowych jest tak ogromna, że skłania do ich produkowania również firmy, które wcześniej z urządzeniami audio nie miały żadnego doświadczenia, a z dźwiękiem o tyle, o ile był to np. dźwięk odkurzacza lub ekspresu do kawy. Jest jednak wiele udanych, grających na różne sposoby. Jednak najpewniejszym sposobem, gdy nie chcemy długo szukać, jest zwrócenie się do jednego z głośnikowych specjalistów. Wiedza z tej dziedziny najlepiej zaprocentuje również tutaj, a jednym z niekwestionowanych autorytetów jest Dynaudio. Rok temu zaprezentowała całą rodzinę Music. Składa się ona z czterech modeli – od najmniejszego, mieszczącego się niemal w dłoni Music 1, aż po giganta Music 7. Testowaliśmy już Music 3, teraz sięgamy na wyższą półkę.

Pulse 2i
BLUESOUND
Pulse 2i
Głośniki bezprzewodowe

Jeszcze zanim idea sieciowych rozwiązań multiroom opanowała całą branżę, Bluesound zajął ważne miejsce na tym rynku nie tylko z produktami, ale też z wizerunkiem marki skupionej na nowej koncepcji. Pomysł szybko rozprzestrzenił się poza "grajki" samego Bluesounda, objął sprzęt Hi-Fi współpracującej marki NAD, a nawet zespoły głośnikowe Dali. Bluesound podszedł do tematu kompleksowo - podjął się stworzenia rozwiniętego systemu, którego głośnik bezprzewodowy byłby tylko i aż elementem, ale samodzielnym, funkcjonującym zarówno w pojedynkę, jak i w całym zespole. Przygodę z tym sprzętem można zaczynać od różnych urządzeń, my zajmujemy się największym głośnikiem nowej serii "Gen2i" - Pulse 2i.

Live Sound & Installation październik 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista październik 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu