CAMBRIDGE AUDIO DacMagic 100

CAMBRIDGE AUDIO
DacMagic 100

Przetworniki C/A

DacMagic 100 jest pierwszym z całej serii przetworników cyfrowo-analogowych, jakie na ten i przyszły rok zaplanowała firma Cambridge Audio. A właściwie drugim, jeśli liczyć też model DacMagic Plus, który już testowaliśmy, tyle tylko, że "Plus" był unowocześnioną wersją wcześniejszego urządzenia, a "100" jest zupełnie nową konstrukcją.

Front wykonano z aluminium, zaś pozostałe ścianki ze stali. Z przodu Cambridge Audio DacMagic 100 umieszczono wyłącznik stand-by i przyciski selektora wejść, w pionie trzy LED-y sygnalizujące wybrane wejście cyfrowe, a w poziomym rządku - wskazujące częstotliwość próbkowania sygnału wejściowego.

Wszystkie wejścia, w tym USB, obsługują sygnał 16 lub 24-bitowy o częstotliwości próbkowania 44,1-192 kHz (włącznie z 88,2 kHz). Jeśli żadna dioda w tym rządku się nie świeci, oznacza to, że napęd nie zsynchronizował się z "dakiem".

Z tyłu zmieściło się sporo gniazd. Mamy stereofoniczne wyjście analogowe, wejście cyfrowe optyczne, dwa wejścia cyfrowe RCA, gniazdo USB oraz gniazdo dla zewnętrznego zasilacza 12 V DC (2 A). Obok gniazda USB znajduje się mały przełącznik odcinający masę wtyczki od masy sygnału, co pozwala zlikwidować tzw. "pętlę masy".

Zasilacz jest zewnętrzny - klasyczny, ścienny 12 DC. Układ zmontowano na jednej płytce drukowanej, w większości w technice montażu powierzchniowego. Przy wejściu USB widać dużą kość z naklejoną karteczką "Single Core Audio Processor V1.0" - to programowalny układ DSP XMOS, pozwalający przesyłać asynchronicznie sygnał do 192 kHz. W tym celu należy wgrać do komputera odpowiedni sterownik; jeśli tego nie zrobimy, prześlemy sygnał do 96 kHz.

Przy wejściach cyfrowych S/PDIF (optycznym i elektrycznych) znajduje się odbiornik cyfrowy Wolfsona i przetwornik cyfrowoanalogowy tego samego producenta, model WM8742 (w DacmagicPlus był to WM8740).

Sekcja wzmocnienia i buforowania w Cambridge Audio DacMagic 100 jest oparta na układach operacyjnych NE5532, które są sprzęgnięte z wyjściem nie układem DCserwo, a kondensatorami polipropylenowymi. Przy "daku" znajdują się trzy osobne zegary taktujące - dwa dla rodzin 44,1 kHz oraz 48 kHz i trzeci najprawdopodobniej dla 32 kHz (często są tak taktowne sygnały mp3 lub radia internetowego).

Brzmienie

Cambridge Audio DacMagic 100 gra dźwiękiem, który był jeszcze niedawno nieosiągalny nawet z urządzenia cyfrowego kosztującego kilka tysięcy złotych. Cóż takiego się w tym czasie wydarzyło? Myślę, że nie chodzi tylko o rozdzielczość, ale też o rozpoznanie problemów związanych z jitterem i znalezieniem kilku dobrych rozwiązań.

Cambridge Audio DacMagic 100 jest beneficjentem poważnej pracy włożonej w nowoczesne cyfrowe audio. Jego brzmienie jest znakomicie zrównoważone i nasycone. Choć barwa jest nieco ciemniejsza niż w urządzeniach referencyjnych, blachy nieco wycofane, to sam ich atak jest wyraźny.

Niski bas nie jest bardzo mocny, jednak w sukurs przychodzi niska, pełna, dojrzała średnica. Wyraźnie słychać, że Cambridge Audio wyciągnęło wnioski z wcześniejszych aplikacji swoich "daków", gdzie doskonałym parametrom i rozdzielczości nie zawsze towarzyszyła taka naturalność, a dźwięk był nieco zimny i jasny. Czy właśnie powiedziałem, że to maleństwo gra lepiej niż oryginalny DacMagic? Nooo, tak... A co z DacMagic Plus?

Nie chciałbym się nikomu narazić, lecz muszę powiedzieć: choć większy brat "setki" gra dźwiękiem bogatszym, dynamiczniejszym, ma znacznie większe możliwości funkcjonalne itp., itd., to jednak brzmienie "setki" bardzo do mnie przemawia swoją spójnością.

Parametry

CAMBRIDGE AUDIO DacMagic 100

  • Produkowany Tak
  • Regulacja wyjścia Nie
  • Wejście cyfrowe USB, O, 2xKoax
  • Bity / częstotliwość 24/192
  • Słuchawki Nie
  • Wyjścia analogowe RCA

Podstawowe dane

  • 1 350 zł

Marka CAMBRIDGE AUDIO

Pozostałe produkty marki

Nasza ocena

  • Wykonanie: Mała, skromna, ale solidna obudowa, dobre układy cyfrowe (szczególnie USB).
  • Funkcjonalność: Aż cztery wejścia cyfrowe. Szeroki zakres obsługiwanych częstotliwości próbkowania, także dla USB.
  • Brzmienie: Spójne i dynamiczne, bez epatowania detalem.

Artukuł pochodzi z

PRO-JECT DAC Box RS

PRO-JECT
DAC Box RS

Cena: 4 000 zł

OPPO Sonica DAC

OPPO
Sonica DAC

Cena: 4 500 zł

AUDIOLAB M-DAC+

AUDIOLAB
M-DAC+

Cena: 4 000 zł

RME ADI-2 PRO AE

RME
ADI-2 PRO AE

Cena: 8 900 zł

Zobacz także
Audio - lipiec - sierpień 2018

Czytaj bieżący numer na swoim tablecie za darmo!

Test porównawczy wzmacniaczy stereofonicznych w zakresie 2200-2800 zł pokazuje, jak bardzo się zmieniły, jak wiele dodatkowych funkcji można dzisiaj znaleźć w nawet niedrogich modelach.   Kilka kolejnych testów, już indywidualnych, wprowadza nie tylko nowe produkty, ...

Kup ten numer Zaprenumeruj Przejrzyj

POLK AUDIO
Signa S1

POLK AUDIO Signa S1

Soundbary stały się jedną z najważniejszych kategorii sprzętu A/V. Zdobyły w kinie domowym większą popularność niż wielo...

Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio