MILES DAVIS

At the Fillmore

At the Fillmore

Wykonanie

Nagranie

Czteropłytowe wydawnictwo stanowi Bootleg Series Vol. 3, co jest pewnym zabiegiem marketingowym, bo zawiera materiały z archiwów firmy Columbia, a nie zalegalizowane nagrania pirackie (czyli bootlegi). To już piąty tytuł w dyskografii Davisa, gdzie użyto nazwy Fillmore i każdy zawiera inny materiał z koncertów, które się w tym przybytku odbywały po wydaniu arcydzieła "Bitches Brew" (1970 r.).

Niniejszy zestaw zawiera kompletne rejestracje z występów superseptetu Milesa Davisa, które wcześniej ukazały się w skompresowanej formie pod tytułem "Live at the Fillmore East". Procederu łączenia wybranych fragmentów w spójną całość dokonał wtedy producent Teo Macero, który wcześniej poddawał takim zabiegom również nagrania studyjne, a że robił to bezbłędnie, znajdowało to akceptację wielkiego Davisa.

Nie wiadomo, czy Miles Davis byłby zadowolony z publikowania wszystkiego, co nagrał, ale nie znaczy to wcale, że ujawnione teraz w pełni materiały nie są wartościowe - wręcz przeciwnie. Dają one pełny obraz tamtych przełomowych czasów, a jakość techniczna została bardzo wyraźnie ulepszona. Poszczególne instrumenty brzmią klarownie i z większą dynamiką. Jako bonusy dodano niepublikowane fragmenty z innego koncertu w tej samej sali.

Cezary Gumiński

COLUMBIA/SONY

 

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio marzec 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu