Najlepszym przykładem innowacyjnych działań firmy jest jej ostatnia seria telewizorów Neo QLED. W roku 2022 Samsung sprzedał 9,65 mln telewizorów QLED i Neo QLED, a w sumie 35 milionów tego rodzaju modeli od ich premiery w 2017 roku.
Samsung zdominował także w 2022 roku segment większych telewizorów, odnotowując udział w rynku wynoszący 36,1% dla urządzeń o przekątnej ekranu powyżej 75 cali i 42,9% dla telewizorów ponad 80-calowych. Jeżeli chodzi o telewizory klasy premium kosztujące powyżej 2.500 USD, Samsung jest liderem (pod względem wartości przychodów) z udziałem w rynku wynoszącym 48,6%.
Firma po raz pierwszy zdobyła tytuł lidera światowego rynku wraz z premierą modelu The Bordeaux 2 2006 r. Wtedy to spopularyzowała telewizory LCD. W roku 2009 z kolei Samsung zaprezentował pierwszy telewizor LED, zaś w roku 2011 pierwsze urządzenie Smart TV. I pracował dalej.
W roku 2017 stworzono pojęcie "wyświetlacza nowej generacji". Zastosowano je do opisania pierwszego telewizora QLED wykorzystującego technologię Quantum Dot, która po raz pierwszy pozwoliła uzyskać 100% Natężenie Kolorów.
W 2018 r. świat ujrzał przełomowy telewizor QLED 8K. Następnie na rynku pojawił się model Neo QLED z precyzyjnym podświetleniem ekranu w oparciu o technologię Quantum Mini LED, a w roku 2021 telewizor MICRO LED, w którym zastosowano 25 milionów diod LED wielkości mikrometra. Rok 2022 przyniósł premierę telewizorów Samsung OLED.
Firma Samsung równolegle była również pionierem nowych kategorii produktów, takich jak urządzenia z serii Lifestyle. Począwszy od zaprezentowanego w roku 2016 modelu The Serif, przez modele telewizorów The Frame, The Sero, The Terrace, projektory The Premiere czy The Freestyle.
W roku 2023 Samsung również nie ustaje w swoich wysiłkach na rzecz projektowania intuicyjnych w obsłudze urządzeń, które zostały stworzone z myślą o potrzebach ich użytkowników. Platforma SmartThings umożliwi bezproblemową integrację i komunikację pomiędzy licznymi urządzeniami, gwarantując jednocześnie najwyższy poziom bezpieczeństwa i pozwalając użytkownikom tworzyć głęboko spersonalizowane rozwiązania w ramach jednego ekosystemu.
Źródło: Samsung