Jak lepiej dostarczyć sygnał audio z odtwarzacza DVD do amplitunera - łączem analogowym czy cyfrowym?
Kino domowe, amplitunery, procesory, wzmacniacze

Generalnie można założyć, że lepsze procesory do obróbki skompresowanych sygnałów 5.1 znajdują się w amplitunerze. Z reguły jest tam potężny procesor wykonujący wiele operacji w zakresie systemów Dolby Digital i DTS. 

Wspomniany chip pracuje tylko w cyfrowy sposób, więc analogowe podłączenie DVD i tak wymagałoby przełożenia tego sygnału na cyfrowy. Lepiej więc od razu amplitunerowi dostarczyć przebieg zerojedynkowy. Jeżeli jednak zależy nam na dźwięku wysokiej jakości z płyt CD, to może się okazać, że lepiej jest użyć wyjścia analogowego - często w odtwarzaczu DVD są lepsze konwertery C/A niż w amplitunerze (oczywiście dla obydwu urządzeń podobnej klasy).

Zdarza się jednak, że amplituner dekoduje docierający sygnał analogowy na cyfrowy, 'obrabia' i konwertuje znów na analogowy. Wówczas na drodze sygnału mamy trzy dekodery: C/A w CD i A/C i C/A w amplitunerze. W tej sytuacji lepiej jest użyć połączenia cyfrowego.

W przypadku większości dostępnych odtwarzaczy Blu-ray należy skorzystać z połączenia cyfrowego i konwerterów w amplitunerze, niezależnie od rodzaju odtwarzanego materiału. Takie rozwiązanie sugerują sami producenci, zdecydowanie zalecając łączenie wspomnianych urządzeń kablem HDMI.

Na zdjęciu amplituner AV Yamaha RX-A1080

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu