Dlaczego podstawkowe zespoły głośnikowe nazywamy monitorami?
Audio, zespoły głośnikowe

Nie ma ku temu racjonalnej przyczyny, to kwestia pewnej tradycji i obyczaju. A także nadziei audiofilów, że małe, podstawkowe zespoły głośnikowe, chociaż mają od swych większych konkurentów mniejszą moc, słabszy bas itp., to górują nad nimi kulturą, szczegółowością i neutralnością brzmienia.

Tym przypominać mają studyjne monitory, w szczególności monitory bliskiego pola, które ustawione blisko realizatora nagrań, nie muszą grać głośno, ale powinny wyróżniać się dokładnością reprodukcji.

Gdy porównamy podstawkowe zespoły głośnikowe z kolumnami wolnostojącymi na danym pułapie cenowym, te pierwsze rzeczywiście prezentują zwykle wyższy poziom najogólniej mówiąc "wyrafinowania", jednak nie należy sądzić, że wszystkie podstawkowce w pełni zasługują na miano "monitorów", o ile rozumiemy pod tym hasłem to, czego oczekuje wymagający audiofil lub profesjonalista. Warto dodać, że w studiach również duże kolumny, służące do odsłuchu nagranego materiału, nazywa się monitorami.

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu